zondag 24 april 2011

Old Newspaper Nails



Een hele tijd geleden vroeg ik om nailart inspiratie en prompt ontving ik dit leuke idee in mijn inbox: Newspaper Nails! Eenvoudig te maken door strookjes echt krantenpapier op je nagels te drukken. Het idee is zo makkelijk, maar in de praktijk zitten er nog wat ogen en haken aan. Maar, oefening baart kunst, en gelukkig hebben we (als het goed is) 20 nagels om op te oefenen. Klik verder voor de tutorial.

 


Het belangrijkste 'ingredient' voor deze tutorial is natuurlijk een krant. Pak een zo vers mogelijke krant en knip er reepjes van. De reepjes hoeven niet heel groot te zijn, als ze je nagels maar kunnen bedekken. Hoe verser de krant, hoe verser de inkt, hoe beter het zal doordrukken.


Lak je nagels in een lichte kleur. Ik koos voor wit, maar een lichte pastelkleur zal ook leuk staan. Of geef je nagels elk een ander licht kleurtje.


Vul een kommetje met alcohol of met vodka. Als het maar doorzichtig is en veel alcohol bevat, zo tussen de 40% en 100%. Alcohol is noodzakelijk om de kranteninkt goed door te laten drukken. Ben je onder de 18? Vraag dan eerst toestemming aan je ouders.



Week je nagel zo'n 30 seconden in de alcohol.



Haal je nagel uit het kommetje en wikkel er een krantenstrookje omheen. Goed en stevig aandrukken voor zo'n 30 seconden. Zorg dat je overal gelijkmatige druk op zet en zorg dat het strookje niet verschuift.


Verwijder het strookje heeeeel voorzichtig. Het strookje kan vastkleven aan je nagellak. Zoals je ziet is de tekst van de krant in spiegelbeeld doorgedrukt op je nagel.



Herhaal dit met al je nagels en voila! Je hebt leuke Newspaper Nails! Even aflakken met blanke nagellak of een topcoat. Zoals je ziet is het mij niet meteen perfect gelukt. Het is belangrijk dat je het strookje overal gelijkmatig aandrukt, maar niet te lang anders kleeft het vast. Ook niet te kort, want dan drukt het niet goed genoeg door. En het strookje mag ook niet verschuiven, anders heb je wat wazige letters. Dit was mijn eerste poging, maar ik weet zeker dat ik het na ee paar keer oefenen beter onder de knie heb zodat het er wat netter uitziet allemaal.

Ik zeg, enjoy this tutorial! Ga lekker spelen en oefenen, want het is in principe een simpele techniek met een wow-effect! Oh, enne. Happy Easter! Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag? Het weer is heerlijk, mijn familie en ik gaan een stukje wandelen/fietsen in het Houtense Bos.

Until next time,
Serena Verbon