maandag 11 april 2011

Kantoortje


Als je me op Twitter volgt dat wist je het waarschijnlijk al, want daar vertelde ik een tijdje terug dat ik kantoorruimte had gevonden voor BeautyLab.nl! Eigenlijk gewoon per toeval, want ik was niet speciaal op zoek. Hierboven alvast een sneakpeek van het kantoortje.


Ik ben sinds een paar maanden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als zelfstandig ondernemer met BeautyLab.nl en moet dus de administratie hiervan doen. Administratie, belastingaangifte, facturen? Allemaal nieuwe shizzle voor deze ouwe indo. Om heel eerlijk te zijn had ik er totaal geen zin in om hier tijd en moeite in te steken, dus zocht ik accountants hier in de buurt. Na een beetje rondbellen vond ik een stel jongens die ik nog kende van vroeger en hun kantoor was praktisch om de hoek. Omdat ze niet altijd aanwezig zijn staat hun kantoor vaak leeg en nu boden ze aan om deze ruimte aan mij te verhuren.

Ik was meteen enthousiast! Zoals jullie weten is dinsdag mijn vrije dag, dus ik ben op hun aanbod ingegaan en huur nu voortaan dinsdag deze ruimte. Ik kan hier gewoon binnenlopen met mijn laptop en artikelen gaan rammen. Verder staat er een grote kast tot mijn beschikking, hier kan ik enkele producten in zetten die ik wil gaan reviewen daar. Ook is er een koelkastje, magnetron, koffiezetapparaat en een waterkoker. Het is meteen een plek waar ik mensen kan ontvangen zoals journalisten, webshopeigenaren of PR medewerkers. Er staan twee banken en een salontafel, het is er best gezellig!

Ik mag het kantoortje eigen maken zeiden ze, dus ik moet nog wat inkopen gaan doen. Het zou wel een goeie grap zijn als ik al mijn Hello Kitty stuff zou deponeren daar, hahaha, ik zou hun gezichten dan wel eens willen zien!

Nu vormt zich natuurlijk de vraag: waarom kantoorruimte als je ook thuis achter je computertje kan kruipen? Well, dat is eigenlijk heel simpel. Thuis slaap ik uit, kruip in badjas achter de pc, tik een half artikel, zoek een eeuw naar het juiste plaatje op Google afbeeldingen, check tussendoor Twitter, Facebook, mijn site en mijn email (en dat 5 x) voordat ik weer eens een keertje verder ga. Thuis ben ik gewoon niet zo gemotiveerd en werk ik totaal niet efficient.

Nu ik kantoorruimte heb ga ik gewoon doen alsof ik naar mijn werk ga, want hoe het ook zij, BeautyLab.nl is inmiddels mijn werk geworden. Ik wil vroeg opstaan, fluitend naar mijn werk fietsen, goed mijn best doen met artikelen schrijven en zo lekker efficient te werk gaan. Ik hoop dat ik goed vooruit kan schrijven zodat ik doordeweeks eerder naar bed kan (en dus geen dagen meer maak tot 2 uur, half 3). Ik denk dat ik meer het idee krijg dat ik aan het werk ben in mijn kantoortje dan als ik thuis zit te typen en hopelijk zorgt dat voor betere prestaties! Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel.

Anyways, mocht je dit lezen en geïnteresseerd zijn in een interview of iets van zakelijke aard betreffende BeautyLab? Schroom dan niet om contact op te nemen want dan plannen we gewoon iets in. Het kan ook op andere dagen of tijdstippen dan de dinsdag overdag, uiteraard wel in overleg.

Leuk he? ^^

Het gaat goed met BeautyLab, en dat heb ik allemaal te danken aan jullie!

ps. vandaag een iets andere indeling van de artikelen, rond lunchtijd is de volgende post en er volgt er nog eentje na het avondeten!

Until next time,
Serena Verbon