maandag 11 april 2011

John Frieda Precision Foam Colour


In bovenstaande video laat ik zien hoe Nena en ik mijn haren gaan verven. That's right, verven. Iets wat ik eigenlijk had afgezworen en iets wat ik de afgelopen 8 jaar (op een Lush Henna kleuring na) niet meer heb gedaan. Maar, ik had zin in iets anders en omdat ik mijn haren niet al te veel wilde ontkleuren koos ik voor een kleur met een rode tint. Via de website deed ik een test en de kleur Radiant Red zou een goede match zijn bij mijn natuurlijke haarkleur. Zo gezegd, zo gedaan. Klik verder voor een na-foto!




Hier op de foto zien jullie de rode gloed beter dan in de video denk ik. Het is een mooie, warme gloed and I love it! Mijn haren zijn hierdoor ook lichter dan normaal. Voorheen had ik bruinzwart haar en nu zijn mijn haren donkerbruin met een rode gloed. Ik vind het erg mooi en als ik mijn haren optil kan ik nergens een vlekje ontdekken wat betekent dat het erg egaal is aangebracht. Natuurlijk had Nena op dit gebied wat meer ervaring, maar ook zij gaf aan dat het aanbrengen heel makkelijk ging en dat het op deze manier haast niet fout kan gaan. 

Een ander groot voordeel van de foam was dat het niet drupte en lekte. Ik kon gewoon vrij door het huis lopen zonder bang te zijn dat ik ineens een dikke klodder verf over mijn rug voelde glijden. Een eventueel nadeel is dat het niet zo creamy is als de gebruikelijke verf, dus dat het op een gegeven moment wat droog kan gaan aanvoelen. Overigens werd mij aangeraden op 2 pakjes te kopen, maar hadden we aan 1 pakje meer dan voldoende. En dat terwijl ik vrij veel haar heb en nog best wel lang ook!

In ieder geval kan ik deze haarverf van harte aanbevelen! Het aanbrengen gaat gemakkelijk en het resultaat is egaal. Een kind kan de was doen, binnen een uur heb jij een nieuwe haarkleur! Test hier welke Foam Colour de beste match is bij jouw (natuurlijke) haarkleur. Zelf koos ik voor Radiant Red, een medium red brown.

John Frieda's Precision Foam Colour is te koop in de meeste drogisten (Etos, Kruidvat, etc.) en kost €16,95 per pakje.
Hebben jullie al ervaring met foam haarkleuringen? En wat vinden jullie van mijn nieuwe kleurtje?

Until next time,
Serena Verbon