dinsdag 5 april 2011

Experiment: De grote eyeshadow primer test!


Als ik ergens niet tegen kan is het wel oogschaduw die ophoopt in je arcadeboog. Bleh! Gelukkig heeft de beauty industrie een oplossing: eyeshadow primers! Eyeshadow primers zijn haast onmisbaar geworden sinds ik oogschaduw gebruik. Er bestaan veel verschillende soorten, maten, merken en prijzen, dus leek het me leuk om een paar eyeshadow primers met elkaar te vergelijken. Welke eyeshadow primer komt als beste uit de test?


Jullie lezen hier nog geen resultaten, dit is slechts een opzetje. Ik heb de afgelopen tijd verschillende eyeshadow primers aangeschaft die in Nederland redelijk goed verkrijgbaar zijn. De enige die ik er nog graag had bij getest is de primer van Etos eigen merk, maar helaas is die al een hele lange tijd niet leverbaar. De primers die ik met elkaar wil gaan vergelijken zijn;

  • Michael Todd Eye Shadow Base
  • Urban Decay Shadow Primer Potion
  • Too Faced Shadow Insurance
  • Gosh Velvet Touch Eye Primer 
  • Hema Eyeshadow Base
  • Catrice Eye Shadow Base 
  • e.l.f. Mineral Eyeshadow Primer

In totaal zal ik 7 eyeshadow primers met elkaar vergelijken. Ik heb voor deze primers gekozen omdat die van Michael Todd, Urban Decay en Too Faced in het duurdere segment vallen, die van Gosh zit er tussenin en die van de Hema, Catrice en e.l.f. zijn budget. Zo heb ik van alles wat qua prijscategorie.

Waar zal ik op letten?
De basics, dus de kleur, geur, structuur, prijs en inhoud. Verder zal ik testen of de primer de oogschaduwkleur intenser maakt, of het in een handige verpakking zit, of de primer makkelijk te verwijderen is/te blenden is, of de primer goed te verkrijgen is en UITERAARD of de primer zorgt dat oogschaduw lang op zijn plaats blijft zitten zonder te creasen. Kortom, dit wordt de ultieme eyeshadow primer test!

Ik ben heel benieuwd naar de resultaten. Wat ik zal doen is iedere dag een andere primer gebruiken en de resultaten noteren in een notitieblokje. Volgende week vergelijk ik alle resultaten en het verslag tik ik voor jullie uit in de vorm van een artikel inclusief foto's. Zou een budget merk primer net zo goed werken als een duurdere? Mochten jullie nog meer ideeën hebben van waar ik op moet letten, let me know!

Enne, welke primer gebruiken jullie zelf, en zijn jullie daar tevreden over? En wat voorspellen jullie, welke primer komt als beste uit de test?

Until next time,
Serena Verbon