vrijdag 18 maart 2011

Zwarte oogschaduw: Hoe dan?!


Gisteren liet ik jullie de geweldige zwarte oogschaduw zien van Catrice, maar uit de comments bleek dat niet iedereen weet hoe je zo'n zwarte kleur het beste kunt gebruiken voor een alledaagse look. Daarom ben ik gisteren uit werk meteen aan de slag gegaan en hieronder heb ik een foto tutorial voor jullie gemaakt waarin ik Captain of the Black Pearl gebruik. Ik hoop dat jullie hierna een beter idee krijgen van de handigheid van zwarte oogschaduw. Het is echt niet eng om zwart te gebruiken, trust me!


We beginnen met een 'kaal' oog met een eyeshadow base.

Ik breng wat bronze/goudkleurige oogschaduw aan op het bewegend lid en met een blending kwast breng ik wat donkerbruin aan in de crease.

Ik breng het donkerbruin ook iets boven de crease aan, zoals je hier goed kunt zien.

Met een kleinere, compacte kwast breng ik Captain of the Black Pearl aan op mijn bovenste ooglid, in de vorm van een driehoekje of 'taartpuntje' zoals de visagisten het wel eens willen noemen.

Zo kun je beter zien welke vorm ik bedoel.

We gaan nu ook zwarte oogschaduw onder het oog aanbrengen, dit doe ik met dezelfde kwast.

Vervolgens gaan we dit wat mooier blenden zodat alles wat beter in elkaar overloopt. Onder de wenkbrauw breng ik een highlighter aan en deze blend ik ook lichtjes met de rest van de kleuren.

Almost done! Nu alleen nog wat kohlpotlood en mascara...




Op deze manier gebruik ik het meeste de zwarte oogschaduw, voornamelijk in mijn buitenste ooghoeken en onder mijn ogen. Ik realiseer me dat dit uiteindelijk een wat zwaardere avondlook is geworden, dus heb ik op mijn andere oog een lichtere everyday look voor jullie gemaakt.


Breng dezelfde goud/bronze oogschaduw aan op het bewegende lid en breng met een smalle, compacte kwast zwarte oogschaduw aan in een taartpuntje, zoals hierboven eerder beschreven.

Pak een goede blendingkwast (een compacte, geen fluffy) en blend het zwarte uit naar binnen en naar boven richting de crease. Beweeg je kwast simpelweg van links naar rechts over het zwarte en een beetje naar boven toe. Blend ook onder door de kwast van links naar rechts te bewegen, maar niet te veel. Mascara, kohlpotlood en hoppa! Niet te geloven, we zijn al klaar!

Hier kun je nog wat beter zien hoe het eruit ziet na blenden. Dat was makkelijk he?

See? Een hele neutrale look is het geworden. Als je maar gewoon flink blend is het echt niet eng op gitzwarte oogschaduw te gebruiken. Het zwarte zorgt juist voor die extra schaduw en dus wat meer diepte in je look, zodat je ogen er beter 'uitspringen'. Super simpel en heel erg snel klaar. En daarom zweer ik bij zwarte oogschaduw, het is echt een must voor iedere eyeshadow lover!

Ik hoop dat ik jullie heb overtuigd! Hierboven laat ik zowel een avondlook als een everydaylook zien met zwart in combinatie met bronze en bruin. Omdat zwart overal bij past kun je de bronzen kleuren gemakkelijk vervangen voor elke andere gewenste kleur. Wat dacht je van lila en donkerpaars of zilver en donkergrijs? Combineer er maar op los, het kan allemaal.

Until next time,
Serena Verbon