donderdag 24 maart 2011

Zwarte of Bruine wenkbrauwen?


Ladies, ik heb jullie hulp nodig! Het is me al zo vaak gevraagd of verteld, maar steeds sloeg ik jullie adviezen in de wind. 'Waarom teken je je wenkbrauwen niet bij met een bruin potlood in plaats van zwart?'. Well, I tried, maar het bruine Hema wenkbrauwpotlood is een beetje bruinrood en dat staat gewoon niet mooi. Bij de fotoshoot van laatst werden mijn wenkbrauwen met een bruin potlood bijgetekend. 'Dat staat wat zachter' zei de visagist. En ze had nog gelijk ook.


Mijn haren zijn niet zwart, maar heel diep donkerbruin. Mijn wenkbrauwhaartjes echter zijn wel zwart. Zwart is dus een logische keuze als wenkbrauwpotlood kleur en het zwarte Hema wenkbrauwpotlood is dan ook al jaren mijn beste vriendje. Zonder hem zijn mijn wenkbrauwtjes een beetje sneu en oog ik heel kaal.

Ik heb wel bruin wenkbrauwpoeder wat ik vaak gebruik om mijn wenkbrauwen in te kleuren nadat ik 'de grote lijnen' heb getekend met mijn potlood, maar mijn wenkbrauwen met alleen wenkbrauwpoeder bijtekenen vind ik zelf te soft. Ik hou van een scherpe, strakke lijn aan het uiteinde van mijn wenkbrauwen. Ze moeten echt in een versmald puntje uitlopen zegmaar, en met poeder lukt me dit niet.


Hieronder heb ik het wel even met mijn bruine poeder bijgetekend, gewoon voor de kleur en het idee. Ook al is het maar een subtiel kleurverschil, toch lijk ik met bruine wenkbrauwen een stukje liever, of ligt dat aan mij?



Omdat het bruine Hema wenkbrauwpotlood niets is voor me ben ik nu op zoek naar een ander bruin wenkbrauwpotlood. Ik wil graag een potlood waarmee ik een scherpe punt kan maken aan het uiteinde van mijn wenkbrauwen, zoals op de foto met het zwarte potlood. De bruine kleur moet geen rode ondertoon hebben, het moet gewoon diep donkerbruin zijn. Of zoiets als bruinzwart, als dat bestaat. Ik heb zelf geen ervaring met bruine wenkbrauwpotloden dus ik wilde jullie om advies vragen. Jullie helpen me namelijk altijd zo goed! ^^ Als jullie een goed bruin wenkbrauwpotlood voor me weten dat ik hier gewoon in Nederland kan kopen, let me know. Drogisterijmerk, parfumeriemerk, it's all good.


Don't get me wrong! Ik beschouw mijn zwarte Hema wenkbrauwpotlood nog steeds als beste vriendje, maar ik zou het fijn vinden om per look te beslissen of ik bruine of zwarte wenkbrauwen ga maken. Dat is dan weer het voordeel van weinig wenkbrauwen, ik kan elke dag weer een andere kleur of expressie tekenen. De ene keer trek ik ze verder door, of ik maak bitch brows, teken ze dikker, dunner, met een ronde boog of een scherpe boog, het kan allemaal. Heel handig voor looks!

Verder wilde ik even zeggen dat ik op de foto's hierboven geen foundation of getinte dagcreme draag. De felle lamp vervaagd wel wat oneffenheden, maar ik moet zeggen dat het alweer een hele tijd terug was dat mijn huid er zo heeft uitgezien. De acne scars zitten er nog steeds, maar vervagen vrij snel. Bovendien ziet mijn huid er egaler en frisser uit als voorheen, so I'm happy met de skincare producten die ik laatst had aangeschaft! En dat dankzij jullie tips bij de comments, dus ik hoop dat jullie ook wat dit betreft de gouden tip voor me hebben! :-)

Wat vinden jullie mooier bij me staan, zwarte of bruine wenkbrauwen? En als je zo'n haarkleur hebt als ik, met welke kleur teken jij ze bij? En wat vinden jullie fijner, poeder of potlood?

Until next time,

Serena Verbon