donderdag 24 maart 2011

Nail Art How-to: Cherry Blossom


Deze nailart wilde ik al heeeel lang maken, maar het kwam er steeds niet van omdat het me zo moeilijk leek. En wat blijkt, het is easy peasy Japaneasy! Dit Cherry Blossom design (ookwel Sakura of kersenbloesem) is perfect voor de lente! Lees verder voor de stap-voor-stap tutorial.



Als basiskleur gebruikte ik zachtrose, maar andere pastelkleurtjes zijn ook super! Bijvoorbeeld mintgroen of babyblauw, of geef iedere nagel een aparte pastelkleur, ook leuk. Hierboven zijn de flesjes die ik heb gebruikt; Maybelline Forever Strong in Flamengo, Essence Multi Dimension in Spicy, Gynics nummer 57 en OPI in Princesses Rule!


Qua tools gebruikte ik een nail art pen (het kwastje eigenlijk) van Konad, French Manicure liner van L'Oreal en een dotting pen.


Als basis lakte ik 1 laagje Gynics en 1 laagje Princesses Rule! 


Het kwastje van de zwarte nail art striper veeg ik af en doop ik in de donkerbruine lak van Essence. Hiermee maak ik takjes. Het leukste effect krijg je als je meerdere takjes maakt met zijtakken, zoals hierboven. Zwiep het kwastje aan het einde van de strepen wat, zodat de uiteindes dunner zijn en meer op echte takken lijken.

Met de French Manicure pen van L'Oreal zet ik stipjes (3 of 4) op strategische plaatsen zodat ze lijken op bloesems. Wat je ook kan doen is een kleine dotting pen in witte nagellak dopen en stipjes zetten, zo krijg je hetzelfde effect.


Bloesems hebben ook altijd knopjes die nog niet in bloei zijn. Zet enkele stipjes om die knopjes te maken, zo lijkt je cherry blossom nog echter!


Als laatste zet ik stipjes in de bloemetjes met een dotting pen. Je kan zelf kiezen welke kleur, ik vond een donkerder kleur roze mooi staan, maar ik heb ook mooie designs gezien met bordeauxrood of gele stipjes. Wat ook mooi is, in plaats van witte bloesems, zijn donkerroze bloemen met lichtroze stipjes (en een witte basiskleur bijvoorbeeld). Experimenteer gewoon een beetje en maak gewoon je eigen kleurencombinaties! Met deze nail art heb je de lente op je nagels, I love it! 

Good luck & enjoy!


Until next time,
Serena Verbon