maandag 28 maart 2011

video: Milaan Shoplog



Hierboven mijn Milaan Shoplog! Een hele tijd terug won ik een weekendje Milaan en afgelopen weekend hebben mijn beste vriendin Nena en ik eindelijk een bezoekje gebracht aan deze Italiaanse modestad! Het was superleuk, even samen er tussen uit (waren we beiden wel aan toe) en gewoon even wat quality time. Ik had Nena namelijk al niet meer gezien sinds ik terug was gekomen uit New York! Enjoy the video en bekijk hieronder nog even wat ik van de Milanezen vind...


Ok, de mensen in Milaan zijn echt niet aardig! Ze gaan niet voor je aan de kant op straat, sterker nog, ze lopen dwars door je heen. Als je tegen je aankomen wordt er geen 'sorry' gezegd, ze houden geen deuren voor je open en als je ze in het Engels aanspreekt rennen ze het liefste gillend weg. In plaats daarvan kijken ze je niet aan en mompelen iets of doen ze gewoon alsof je lucht bent. 

Later hoorden we dat de taal een probleem is in Milaan, haast niemand spreekt Engels. Omdat Italianen zich daar kennelijk voor schamen of uit paniek ineens niet meer weten wat voor houding ze aan moeten nemen, reageren ze dus zo raar.

Maar er iets niets mis met 'Me no speak English' zeggen terwijl je iemand recht in de ogen aankijkt, als je het mij vraagt. Raar volkje daar in Milaan!


Een keertje stapte ik de lift in en omdat de vrouw die er al in stond te snel op het knopje drukte kwam de liftdeur keihard tegen mijn schouders aan. Ze keek me alleen maar aan en zei niets! Nou, sorry hoor, maar dat is gewoon onbeleefd! Ook al zeg je het in het Italiaans, ik snap aan de body language heus wel dat ze sorry probeert te zeggen. Maar er gebeurde niets dus wierp ik haar een boze blik toe.

Is het arrogantie, schaamte of heeft Milaan gewoon geen manieren? Ik weet het niet. Het enige wat ik weet is dat het ijs en de pasta er lekker zijn en dat je hier de mooiste schoenen, laarzen en pumps kan scoren (ook voor iemand met maat 35 zoals Nena) en dat de Duomo prachtig is van dichtbij.


Nena en ik hebben het super naar ons zin gehad, maar ik denk dat wij het dan ook overal ter wereld leuk kunnen hebben. Milaan is super om te shoppen, vooral die kleine schoenen boetiekjes en de goedkopere ketens die wij hier in Nederland niet hebben (Pimkie, Pull&Bear, Stradivarius, KIKO, Oysho). Verder hebben ze een Berschka, Zara, Mango, maar die vind je hier in Nederland ook. De Sephora verkoopt dezelfde merken als hier, behalve dat ze Urban Decay in hun assortiment hebben. Milaan kent heel veel couture shops die wij hier in Nederland alleen in de P.C Hooftstraat vinden. Als je flink wil spenden is Milaan zeker de place to be. 

Oja, Milaan heeft sinds kort dus ook een Abercrombie&Fitsch. De wachtrij was anderhalf uur (!!!) dus dat hebben we maar geskipped. We hoorden van een Nederlandse vrouw dat er binnenkort ook een A&F in Duitsland wordt geopend, dat is nog dichterbij ook!

De reis was super verzorgd, we verbleven in een luxueus 4-sterren hotel en vlogen met KLM. Extra dank dus voor IloveFashionNews.nl en Coty, die samen de reis tot stand hebben gebracht.

Until next time,

Serena Verbon