maandag 28 maart 2011

e.l.f. bestelling


Laatst ontving ik een mailtje van de webshop e.l.f. of ik misschien wat producten wilde reviewen voor ze. Mais oui, dat wil ik natuurlijk wel! e.l.f., wat een afkorting is voor Eyes Lips Face, kende ik alleen van hun $1 make-up, en ik had er daarom altijd zo'n idee bij van crappy make-up. Toen ik op Twitter vroeg wat ik van e.l.f. zal bestellen om te reviewen werd ik echter overdonderd met berichtjes. e.l.f. is dus populairder dan ik dacht! Ook op de site worden sommige producten erg goed beoordeeld en ik was dus aangenaam verrast. Vandaag kreeg ik mijn e.l.f. bestelling binnen en ik wil jullie eventjes laten zien wat ik zoal heb besteld.


E.l.f. heeft gelukkig ook gewoon een Nederlandse webshop, EyesLipsFace.nl, waar de producten omgerekend naar euro's ietsje duurder uitvallen vergeleken met de US webshop. De verzendkosten zijn €7,45 maar bestel je voor meer dan €75 dan zijn de verzendkosten gratis. Je zou bijvoorbeeld samen met vriendinnen kunnen bestellen om boven dat bedrag uit te komen.

E.l.f. heeft verschillende lijnen; de ELF lijn waar alle producten €1 zijn en de Mineral lijn en de Studio lijn. De Mineral en Studio lijn zijn budgetproof, maar duurder dan €1. De meeste producten zijn tussen de €3 en €6.

Uit de Mineral lijn bestelde ik een mooie mineral eyeshadow (€4) in de kleur Girly en een Eyeshadow Primer (€4).


Girly - een mooie zachte paars/lila kleur (een beetje taupe?) met reflecterende shimmers

Achteraan zie je Girly zonder primer, in het midden de primer en vooraan Girly aangebracht over de primer. Ik heb de foto express wazig gelaten achteraan zodat je de shimmers goed kunt zien.

Uit de Essentials lijn bestelde ik een All Over Cover Stick in Honey, een shimmer eyeliner pencil in de kleur Black Bandit en 5 kleuren Lushious Liquid Lipsticks. Alle producten zijn €1!


De Lushious Liquid Lipsticks werken met een draai-systeem. Als je onderaan draait komt er bovenaan lipstick omhoog in een soort spons applicator. Dit brengt heel fijn aan. De kleuren zijn goed gepigmenteerd. Liquid lipstick wil ik het niet noemen, eerder gepigmenteerde gloss, qua structuur dan. Erg sticky zijn ze echter niet en de geur is ook aangenaam, een beetje mintyfresh, maar die geur vervaagt na een tijdje tot geurloos.


v.l.n.r.; Bark, Baby Lips, Perfect Pink, Pink Lemonade en Raspberry

Het Shimmer Eyeliner Pencil bevat een ingebouwde puntenslijper in de dop - handy!

Swatch shimmer pencil en all over cover stick

Uit de Studio lijn bestelde ik de Warm Bronzer (€3,50), Cream Blush (€6,80), Lengtening & Volumizing mascara (€3,50), High Definition Powder (€6,80) en Cream Eyeliner (€3,50).


Cream Eyeliner in Plum Purple

swatches - ik denk dat je de lijn 2 keer moet aanbrengen voor een dekkend resultaat

High Definition Powder



Cream Blush in Seductress - ik schrok een beetje van de felle kleur!

Swatch - je hebt maar een piepklein beetje nodig voor een gepigmenteerd resultaat.

Warm Bronzer


Al met al vind ik de producten van e.l.f. verre van crappy! Dit valt me allemaal heel erg mee en ik ben zeker aangenaam verrast! De verpakkingen alleen al zijn totaal niet cheap, zeker de Studio lijn niet, die ziet er juist heel luxueus uit. En de kwaliteit is zeker niet slecht, misschien zelfs erg goed te noemen, maar ik wil alles eerst uitgebreid testen.

Ik betwijfel of ik een fan ga worden van de Cream Blush. Ik heb hier geen ervaring mee en moet er nog een beetje achter komen hoe ik deze het beste kan gebruiken. De Lushious Liquid Lipsticks zijn alvast favoriet, evenals de Cream Eyeliner en het Shimmer Eyeliner Pencil. Over de minerale eyeshadow heb ik overigens ook niets slechts te melden, behalve dat ik het erg goedkoop vind voor zo'n mooi product. De High Definition Powder, Coverstick, Bronzer, Mascara en Eyeshadow Primer moet ik nog onderwerpen aan een grondige test voordat ik hier wat over ga schrijven.

Kenden jullie e.l.f. al? En zo ja, wat zijn jouw favoriete en minst favoriete producten?

Alle producten zijn te koop via de Nederlandse e.l.f. webshop.

Until next time,
Serena Verbon