dinsdag 29 maart 2011

Discussion: Wanneer noem je make-up budget?


Soms gebruik ik de term 'budget' om aan te geven dat het om een relatief goedkoop product gaat, maar waar trekt men eigenlijk de grens? Wanneer is een make-up product budget te noemen en wanneer high end en wanneer zit je er tussen in? Discussieer mee en laat je mening horen bij de comments!


Zoals jullie weten heb ik behoorlijk wat make-up in verschillende soorten, maten, kleuren en prijsklasses. Ik ben net zo tevreden over een oogschaduw van Catrice als mijn lipgloss van MAC of blush van Chanel. Hoe moeilijk het soms ook is, ik probeer nieuwe producten altijd te beoordelen op kwaliteit zonder te veel vooroordelen te hebben.

'Het is duur, dus het zal wel goed zijn' of 'Zo goedkoop, dat kan nooit goed zijn' heb ik inmiddels van me af gezet. Wat ik wel vind is dat crappy budgetproducten sneller wegkomen met hun crappyness omdat ze goedkoop zijn. Stom eigenlijk, want zo kan een product het hele budgetmerk omlaag halen, en sowieso vind ik dat je dan beter niets op de markt had kunnen brengen. Niemand wordt blij van crappy make-up, zelfs al kost het een euro!

Bij high end merken verwachten we heel wat voor die prijs. Ik verwacht logischerwijs meer van een mascara van €40 (Dior) dan van een mascara van €2,50 (Essence), terwijl Dior alleen maar kan teleurstellen en Essence alleen maar kan verrassen.

Soms vraag ik me af, zit al dat extra geld van de high end producten niet voor een groot deel in de naam en luxueuze verpakkingen?

Anyways, de vraag was: wanneer is make-up budget? Zelf ben ik van mening dat het per product verschilt (€8 voor foundation vind ik budget, maar €8 voor een oogpotlood niet) maar als ik dan een grens zou moeten trekken zeg ik alles onder de €7,50 is budget. Merken als Essence, Catrice, MNY en NYC noem ik budgetmerken. Make-up producten tussen de €7,50 en €15 noem ik drugstore (drogisterij) en dan denk ik aan de duurdere drogisterijmerken zoals L'Oreal, Rimmel en Gosh. Alles boven de €15 zou dan high end make-up zijn, maar dan is er nog wel onderscheid in de goedkopere high end make-up (Clinique, Biotherm) of professionele make-up (MAC, Make Up Store) en de duurdere high end make-up zoals Chanel, Guerlain en Helena Rubinstein.

Waar trekken jullie de grens? Wat noemen jullie budget, drugstore en high end? En maken jullie ook nog onderscheid in high end make-up of drugstore make-up? Tell me, I wanna know!

Until next time,
Serena Verbon