vrijdag 4 maart 2011

Truffle by Fuente - zelfdenkende shampoo


Fuente, een Nederlands haarverzorgingsmerk, heeft de eerste 'zelfdenkende' shampoo te wereld gelanceerd: Truffle by Fuente. Zelf zeggen ze dat dit de beste shampoo ter wereld is, maar goed, dat zou ik ook zeggen als ik Fuente was. De shampoo bevat de meest luxueuze en kostbare ingrediënten zoals mineralen uit de schil van witte truffels, puur diamantstof en meteorietstof uit de ruimte. Poeh hee! Deze unieke combo reageert individueel op iedere haarsoort en dat maakt de shampoo nu juist zo intelligent! De prijs van deze wondershampoo kost, in combinatie met de Truffle conditioner, zo'n kleine €300. Sorry?


De ontwikkeling van Truffle heeft ruim 4 jaar in beslag genomen, maar goed, dan heb je ook wat. Fuente heeft 4 jaar lang research gedaan naar de beste organische grondstoffen en kwam tot de ontdekking dat diamantstof gecombineerd met mineralen uit de schil van de witte truffel en meteorietstof voor de beste resultaten zorgden. Wist je dat ons haar voor meer dan 90% bestaat uit proteïnen en vocht? Truffle by Fuente zorgt er voor dat het tekort aan proteïnen en vocht in onze haren wordt aangevuld, ongeacht het haartype. Het is geschikt voor zowel dun, dik, breekbaar, droog of stug haar. 



Het is wetenschappelijk bewezen dat zodra een meteoriet de aarde bereikt en in zeewater neerstort, er een reactie plaatsvindt tussen de meteoriet en het zeewater. Er ontstaan mineralen die normaal gesproken niet op aarde voorkomen. Deze buitenaardse mineralen schijnen geweldig te zijn voor onze lokken! De meteorieten worden speciaal uit de zee ergens bij Japan gevist en het diamantstof is afkomstig van een Nederlandse diamantair. De witte truffle is een van de grootste bronnen van vitamine B. Vitamine B zorgt voor mooie, glanzende haren omdat het het haar versterkt en beschermd.

But wait, there's more! Niet alleen bevat Truffle by Fuente unieke en kostbare ingrediënten, deze producten zijn ook nog eens geproduceerd met magnetische velden. De shampoo en conditioner zijn eigenlijk niet echt te vergelijken met een shampoo en conditioner, maar eerder met fase 1 en fase 2 die samen voor het beste resultaat zorgen. De Universiteit van Leuven heeft speciaal voor Fuente een productieproces ontwikkeld die de actieve bestanddelen in de shampoo opbreekt tot duizenden kleine deeltjes. Deze kleine deeltjes hechten veel beter aan de hoofdhuid en haarschacht en maken op deze manier beter contact. De ingewikkelde molecuul combinaties van de ingrediënten worden door het magnetische veld geordend en werken daardoor optimaal samen. Het resultaat is een shampoo die per haartype exact de juiste hoeveelheid bouwstoffen achterlaat. Awesome!




Ik heb de flessen in het echt gezien en ze zijn prachtig! Grote glazen flessen van 250 ml per stuk, geweldig vormgegeven met een bol buikje waardoor je goed de glinsterende mineralen kunt zien. De combinatie van glas met matglas is tres chic, evenals het zilveren beslagen, driehoekige embleem die met een initiaal aangeeft om welk product het gaat. Het pompje heeft een chique champagnekleur en is daarbij ook erg praktisch. De flessen zijn verpakt is een prachtige, luxueuze doos. De verpakking is dus echt om van te smullen! Maar goed, dat mag ook wel als je de prijs ziet...

Deze set (dus de shampoo en de care) kosten samen maar liefst €275! Men zegt dat het de moeite waard is, en ik ben maar al te hebberig om het te geloven. Sinds ik deze shampoo heb gezien wil ik het ruiken en voelen en gebruiken! Het klinkt allemaal zo plausibel namelijk. En shampoo met meteorieten, diamanten en truffles, dat moet ik gewoon een keer geprobeerd hebben! In my dreams natuurlijk, want no way dat ik zo veel centjes op tafel leg voor een haarproduct. Of..., onder het motto van 'voor de site'? :D Het is in elk geval hier te koop.



Mijn vraag aan jullie is, wat is het meeste wat je ooit hebt uitgegeven aan haarproducten?

Toen ik vroeger bij Douglas werkte kocht ik nog wel eens shampoo/conditioner van Shiseido. Samen kostte dat zo'n €60 (ik kreeg wel een beetje korting natuurlijk, maar toch!). Verder had ik in New York een haarmasker gekocht van $22. Een superklein potje notabene! Zo, nu zijn jullie aan de beurt...

Until next time,
Serena Verbon