zaterdag 5 maart 2011

TOPSHOP lippies: review & swatches


Helaas is er geen Topshop in Nederland, maar mocht je ooit in de UK of de VS belanden dan is hun store zeker een bezoekje waard. De kleding en accessoires zijn naar mijn mening overpriced, maar hun beauty afdeling daarentegen heeft redelijk betaalbare prijzen. Vooral over Topshop's lipproducten was ik zeer enthousiast, dus ondanks dat er geen Topshop in Nederland zit, wilde ik dit wilde toch even graag met jullie delen. Deze producten kocht ik overigens in London en konden jullie vast zien in mijn London Beauty Shoplog video.


De beauty collectie van de Topshop is niet zo heel groot, maar wat ze hebben is erg fijn. Mooie, gangbare kleuren die bij iedereen wel in de smaak valt. Zoals ik al aangaf was ik vooral erg te spreken over hun lipproducten. Op dat vlak hebben ze lip stick (potlood), lips (lippenstift), lip glaze, lip polish en lip balm in hun assortiment. Ik kocht een lippenstift, 3 lip polishes en een gloss.

In eerste instantie was ik sceptisch. Hoe goed kunnen de beauty producten van een kledingketen nu zijn? 'Schoenmaker, blijf bij je leest' was hier wel van toepassing vond ik. Maar na wat swatches was ik behoorlijk onder de indruk. En nu, na een aantal weken gebruiken van de producten ben ik nog steeds enthousiast.


De lipglaze is er in verschillende kleuren, creamy en gepigmenteerd. Ik viel als een blok voor de kleur Frost Bitten, een van de weinige lipglazes die glitters en shimmers bevat. De glitters zijn zo goed aanwezig dat de kleur op je lippen wat oplicht en mooier maakt. Het heeft een soort 'eigen-lipkleur-but better-effect'. Het is super shimmery, glittery en geeft je lippen een mooie schittering. Dare I say it? Ik ga het doen: ik vond frost bitten sterk lijken op de glossjes van MAC. Lipglaze kost omgerekend zo'n €9 per stuk. Inhoud 7 ml. Perfect alleen te dragen, maar ook schitterend over een ander lipproduct heen.


Van alle Lips kleuren viel Brighton Rock meteen op. Een snoeperige roze kleur, prachtig! In het echt is de kleur minder fel dan de kleur op de foto. Brighton Rock is erg gepigmenteerd, na 1 keer aanbrengen is de kleur goed aanwezig op de lippen. Hoe dikker je het aanbrengt, hoe feller de kleur. De finish is matte satin. Niet geheel mat, maar zeker niet shiny.


Brighton Rock glijdt lekker over mijn lippen, smooth and silky. De formule is niet uitdrogend. Natuurlijk vervaagd de kleur geleidelijk, zeker na een hapje en een drankje. Deze lipsticks zijn niet perse longlasting, gewoon normaal. Mocht je in de Topshop zijn bekijk dan echt even deze fantastische kleur. Als je op zoek bent naar een lipstick als echte eyecather dan is Brighton Rock je man! De prijs is zo'n €12.



Verder was ik helemaal fan van de Lip Polishes. Ten eerste zitten ze in kleine, schattige potjes en ten tweede zijn ook deze lipproducten goed gepigmenteerd. Polishes zijn vergelijkbaar met iets wat tussen een gesmolten lipstick en een gloss inzit, qua structuur. Het is een beetje sticky, smeert uit als een gloss, maar voelt als een creamy lipstick. Eenmaal op je lippen plakt het overigens niet meer. Het is vergelijkbaar met een OCC Liptar, maar deze polishes zijn net wat dikker, meer sticky. Breng het aan met een kwastje voor precisie of dep het met je vingers op je lippen voor een neutraler effect. Ze zijn echt super gepigmenteerd!




Aan de binnenkant van het dekseltje zit zelfs nog een spiegeltje. Niet een hele handige (ik kijk haast scheel en moet sowieso 1 oog toeknijpen als ik mijn lippen erin wil zien), maar toch. De inhoud van de potjes is 3,5 gram. Je hebt maar een heel klein beetje nodig steeds! De prijs per stuk is zo'n €9, maar ik kocht een set van 3 kleuren voor €21,50 zodat ze op zo'n €7 per stuk komen. Deze lip polishes zijn overigens goed te mengen met elkaar, zodat je nieuwe lipkleuren kunt creëren.

Een frisse roze/oranje koraalkleur.

Een zachte, oudroze kleur (een van mijn favorietjes momenteel!)

een donkere, bordeauxrode/bruine kleur.


Al met al ben ik dus zeer te spreken over de lipproducten van Topshop. De pigmentatie is meer dan goed, de structuur is fijn, de kleuren zijn mooi en de verpakking is cute! Het enige is dat de prijs niet zo heel goedkoop is, voor de meeste producten (ook de overige beauty producten trouwens) betaal je zo rond de €10. De prijzen zijn te vergelijken met de duurdere drogisterijmerken zoals L'Oreal, Maybelline en Rimmel. Maar goed, de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn idee goed in balans.

Bekijk hier de [officiële website] van Topshop voor prijzen en verkooppunten.

Hebben jullie al ervaring met de beauty producten van Topshop? Zo ja, wat is je mening erover en zo nee, lijkt het je wat?

Until next time,
Serena Verbon