zaterdag 26 maart 2011

Review: Michael Todd Great Lengths Mascara


Afgelopen zondag was ik bij de opening van Enchantra en er kon uiteraard gewoon geshopt worden! Ik laadde mijn mandje vol met allerlei leuke spulletjes uit de shop, maar was wel specifiek op zoek naar de Great Lengths Mascara van Michael Todd. Ik heb er goede verhalen over gelezen en zoals ieder meisje ben ik nog altijd op zoek naar DE perfecte mascara. 


Zoals jullie misschien wel weten was mijn zoektocht gestopt bij de Lash 360 mascara van Boots. De laatste tijd krulde deze mascara echter niet meer zo goed en ik was er niet meer zo tevreden over. Toen las ik een lovende review over deze mascara van mijn beautybloggende collega Vera

Vera is net zoals ik altijd eerlijk in haar oordeel dus ik had er goed vertrouwen in. Nog even een DM gestuurd op Twitter 'denk je dat deze mascara ook voor mij goed zal zijn?'. Haar enthousiaste en positieve antwoord gaf de doorslag: deze mascara moest en zou ik ook in mijn bezit krijgen. 

Op het event zelf vertrouwde Esmeralda (ze schrijft voor Beautytreat) me toe dat het inderdaad een top mascara is. Ik kon niet wachten om hem te testen!



De mascarahuls is boring! Gewoon diep aubergine van kleur (alle verpakkingen hebben deze kleur) met een zilveren dop en het Michael Todd logo. Maar dat maakt mij verder niets uit hoor, ook al heeft de huls de vorm van een wormvormig aanhangsel, als het maar voor goede resultaten zorgt!

De borstel is harig, daarmee bedoel ik dat het geen kammetje is of een plastic/siliconen borsteltje heeft die je de laatste tijd vaak ziet. Oud en vertrouwd dus. Er zit een lichte deuk in het midden van de borstel, opzettelijk natuurlijk. Is dit het geheim van deze mascara, die deuk? 



Na een paar laagjes merk ik dat dit een goede mascara is. Mijn wimpers zijn mooi gescheiden, ze hebben volume en ook meteen een beetje meer lengte. Mijn wimpers staan omhoog en blijven dit ook gedurende de dag (sommige mascara's zijn te zwaar waardoor gekrulde wimpers 'uitzakken'). Ik ben hier ERG tevreden over! Vera en Esmeralda hadden niets te veel gezegd en het is dan ook geen wonder dat deze mascara in 2009 de Platinum Beauty Innovation Award heeft gewonnen.

Michael Todd's Great Lengths Mascara is te koop via de Nederlandse Michael Todd Cosmetics webshop. De prijs is €17,95 en er zit iets minder dan 10 g mascara in de huls. Absoluut geen budgetmerk dus, maar wel iets goedkoper dan de high end cosmetica. 

Overigens zag ik bij Enchantra meer veelbelovende Michael Todd producten. Een paar prachtige oogschaduwkleuren, concealers en natuurlijk de geweldige gel eyeliners en cream shadows. Al eerder schreef ik een review over hun eyeshadow concealer die nog steeds favoriet is bij mij. Een merk om in de gaten te houden dus!

Hebben jullie je holy grail mascara al gevonden?

Until next time,
Serena Verbon