vrijdag 25 maart 2011

New York City Shopping


Ah, New York. Concrete Jungle where dreams are made, oh! There's nothing you can't do... Mijn zusjes en ik houden alledrie van de US. Ik heb stage gelopen in Texas, Larissa heeft stage gelopen in South Carolina en ik weet zeker dat Tara ook een stageplek in Amerika probeert te hosselen. We zijn samen met onze ouders op vakantie geweest in Florida en nu zijn we voor het eerst met zijn drietjes op vakantie geweest en wel naar New York! Yes, wij Verbons houden van Amerika, dat moge duidelijk zijn. En weet je waar we nog meer van houden? Shoppen!


Zoals beloofd daarom onze shoptips op een rijtje. Welke wijken en straten zijn leuk? Welke stores zijn de moeite waard en waar scoor je beste koopjes? We zullen ons alleen beperken tot Manhattan, omdat we niet in de buitenwijken zoals Brooklyn en Queens zijn geweest. Alles is prima bereikbaar met de metro. De allereerste aanrader is daarom ook om een onbeperkte metro card aan te schaffen. Voor een kaart van een week betaal je zo'n $30. Single rides kosten $2 dus als je op een dag van de ene naar de andere plek reist heb je de metro card er binnen no-time uit.

Times Square
Hier is alles te vinden, voornamelijk veel restaurants, musical theaters en comedy clubs. Ook zijn er op en rondom Times Square leuke shops te vinden. De M&M store is zeker de moeite waard. Al is het maar om op de foto te gaan met een giant M&M!


In een zijstraat van Times Square is ook de geweldige Sanrio store te vinden.  Het adres is 233 West 42nd Street, het zit schuin tegenover een megagrote bioscoop. Als je Hello Kitty net zo leuk vind als ik kan je je er vast goed vermaken. Maar niet alleen Hello Kitty, ook vriendjes als Badtz Maru, Kuromi en Melody zijn er te vinden. Pennen, notitieblokjes, stickers, knuffels, hebbedingetjes, sieraden, tassen, shirts en koffers. It's all there. En niet eens zo duur! De moeite waard als je van cute stuff houdt. Aan Times Square vind je ook een grote Sephora en een mega grote Forever 21 (4 verdiepingen!). Deze stores vond ik het meest overzichtelijk. De Toys R Us store is trouwens ook wel leuk om even doorheen te wandelen. Mijn zusjes en ik scoorden hier onze Hello Kitty Water Dispenser.


Chinatown
Op elke straathoek in chinatown staat een Chinees in je oor te wispelen 'Gucci, Chanel, Louis Vuitton'. Niet op reageren als je niet naar een winkeltje gelokt wil worden waar ze een dubbele wand hebben met een trappetje naar beneden naar een secret room waar ze designer knock-offs verkopen! Wil je best een neptas op de kop tikken, dan vooral meegaan. Verder verkopen ze niet echt leuke spullen in Chinatown, althans, het heeft daar allemaal een erg hoog markt gehalte. Voor goedkope sneakers en ander schoeisel is Chinatown echter wel een goede keuze. All Stars en Vans koop je voor ongeveer $35, sneakers voor ongeveer $50. 


Greenwich Village
Dit is de Sex & The City wijk! Shop Bleecker street voor o.a. cute boetiekjes (ik vond mijn mooie ring hier), de Marc Jacobs outlet shop en Magnolia Bakery. Aan Broadway Street ter hoogte van Greenwich Village loop je richting SoHo (naar het zuiden). Hier vind je de grotere winkelketens zoals Hollister, Abercrombie & Fitch, American Apparel, Urban Outfitters, Forever 21 en TopShop. De winkel Uniqlo is ook zeker een bezoekje waard voor te gekke basics voor niet al te veel geld. Hier scoorde ik mijn skinny's voor $30 waar ik nog steeds ontzettend blij mee ben!


Fifth Avenue
De Apple Store is uiteraard een bezoekje waard! Als je een computer weet te confiskeren kun je mooi even internetten en de mensen thuis laten weten dat je in New York bent! je kunt hier ook daadwerkelijk dingen kopen, maar volgens mij is 99% van de klanten toerist die gewoon even gratis komt internetten. Aan Fifth zit een prachtig pand van Hollister (met live cam beelden van de zee in California) en een hele grote Abercrombie store. Verder is het leuk om eventjes bij Tiffany's binnen te wandelen en om te windowshoppen bij de designer en couture winkels aan Fifth. Ben je gek op boeken? Breng dan een bezoekje aan de grootste boekenwinkel van Barnes & Noble die ook aan fifth zit.

Ground Zero
Vlak naast ground zero ligt de supergrote department store Century 21. Het is echt zoeken naar een leuke deal, en vaak zag ik iets hangen en dacht ik 'leuk!' tot ik de prijs bekeek. Dior broek, afgeprijsd van $600 naar $300. Zo leuk is het dan ook niet meer! Uiteindelijk liepen we er dik 3 uur rond en scoorde ik een top en een blouse. Het is leuk, Century 21, maar de volgende keer dat ik naar New York ga sla ik deze over. Als je er nog nooit bent geweest moet je het zeker eens even uitchecken, wie weet vind jij het wel helemaal te gek!

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn shoptips! Mochten er nog meer vragen zijn ontstaan, ask them, en ik zal ze beantwoorden in de comments. Check ook het New York reisverslag van twee jaar terug toen Larissa en ik samen New York bezochten voor nog meer tips.

Als jullie dit lezen zijn mijn beste vriendin Nena en ik trouwens onderweg naar Milaan voor een citytrip! Wie heeft er nog Milaan shop- en uitgaanstips? Laat je horen!
Until next time,
Serena Verbon