maandag 7 maart 2011

Review: L'Oreal Infallible brush foundation


Aaah, L'Oreal. Ze komen altijd met wat nieuws, wat innovatiefs and I like that! Alhoewel ik wel eens eerder dit soort foundations met brush heb gezien hebben ze nu voor het eerst hun populaire Infallible foundation in een nieuw jasje gestoken. Een nieuw jasje inclusief professionele kwast. Maar, is dit wel zo handig?


Sure, het lijkt me in eerste instantie ideaal om meteen een kwast bij je foundation te hebben, maar later krijg ik toch wat twijfels. Brengt het niet te dik aan? Smeert het wel goed uit? Krijg je geen strepen? En bovenal, is het wel hygienisch in gebruik?


Laten we het eerst even gaan hebben over de verpakking, die is een stukje slanker geworden en zit in een flacon van 25 ml. Het is een handig formaatje die prima in je toilettas of handtas past.

Door te draaien aan het rode gedeelte wordt de foundation langzaam omhoog gepompt tot het het kwastje bereikt. De eerste keer moet je even flink draaien om alles omhoog te krijgen, maar als dat eenmaal gelukt is hoef je slechts 2 klikjes te draaien om genoeg foundation op je kwast te krijgen voor een groot gedeelte van je gezicht.


De kwast is van synthetische haren, maar ik heb me laten vertellen dat een synthetische kwast het meest geschikt is als foundation kwast, dus dat zit wel snor. De kwast loopt een beetje spits toe, wat fijn is, want zo kom je goed op alle plekjes op je gezicht. Zelfs de plekjes rondom je neus en ogen.



Infallable is niet alleen in een nieuw jasje gestoken, ook is deze foundation verbeterd. De 10 nieuwe eigenschappen van L’Oréal Infallible Brush zijn:


1. Een langhoudende formule in een luchtige textuur
2. Een professionele aanbrengtechniek
3. Egale dekking
4. Langhoudende matterende basis (tot wel 24 uur!)
5. Een gelijkmatige verdeling door de vorm van de kwast
6. Grove poriën worden minder zichtbaar
7. De foundation geeft niet af en is bestand tegen warmte, water en transpiratie
8. Het is een opfrissende formule die donkere kringen en rode vlekjes camoufleert

9. De make-up hoeft niet bijgewerkt te worden
10. Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat een vlekkeloze teint met een natural glow.



Deze Infallible foundation is verkrijgbaar in 6 mooie tinten waarvan ik de lichtste tint heb, Golden Sand (200). Het is een hele lichte beigekleur met een gele ondertoon. Het is onvoorstelbaar maar waar, maar dit is een matchende kleur voor mijn huid! En dat voor een indo, ik stond er helemaal versteld van. Kennelijk zie ik mezelf altijd veel bruiner dan ik daadwerkelijk ben. Dat wil wel zeggen dat deze kleur voor blanke meiden waarschijnlijk te donker is...



Ik moet zeggen dat het aanbrengen met de kwast me 100% meeviel. In eerste instantie dacht ik, oh nee, dit gaat niet goed. Veel te dik en streperig zo. Maar als je gewoon blijft vegen met de kwast vervagen die strepen gewoon en ook wordt de foundation beter verspreid. De truc is dus gewoon; blijven vegen met de kwast tot alles er streeploos en mooi verdeeld uitziet.

Goed, aanbrengen gaat dus prima! Maar hoe is de foundation verder? De finish is heel silky en mat en eigenlijk wel heel erg mooi. De dekking is erg goed, mijn gezicht is meteen een stuk egaler en het dekt zelfs voor een groot gedeelte mijn donkere acne scars. De kleur is fris en glowy, het maakt me niet grauw of rozig (dat heb ik soms). Om het beste te laten zien wat het effect is van deze foundation bedacht ik me dat ik beter de helft van mijn gezicht kon opmaken. Op deze manier is het verschil het beste te zien:



met flits


zonder flits
Zoals je ziet verschilt de foundation kleur nauwelijks met de echte kleur van mijn huid, ook bij mijn nek zie ik geen contrast. Perfect match! Het enige wat ik heb aan te merken op deze foundation is de fluweelachtige finish. Ik ben zelf meer van de creamy en vloeibare foundations, want bij foundations die een soort matterend poederlaagje achterlaten zie je in bepaald licht heel goed dat je het draagt. Zie de foto hieronder.



Snap je wat ik bedoel? In ander licht is het allemaal prima, maar ik heb liever dat het in elk soort licht onzichtbaar is. Daarnaast heb ik nog een vraagteken gezet bij de houdbaarheid van de kwast. Stel dat de kwast na verloop van tijd lelijk wordt, gaat haren, of verzin het maar. En stel dat er nog wel foundation in de flacon zit, wat moet je dan? Dan breng je de foundation aan met de bijbehorende kwast en pak je vervolgens een nieuwe foundation kwast om de boel uit te smeren. Dat is dan een beetje dubbelop en zonde van het hele 2-in-1 concept. Maar goed, we weten het niet, voor hetzelfde geld blijft deze foundation kwast heel erg lang goed.

De kleur is goed, het manier van aanbrengen bevalt me wel, het is goed dekkend, matterend en je huid krijgt er inderdaad een oppepper van. De prijs van deze foundation is €16,99 en ligt al vanaf 1 februari 2011 in de drogisterijen. Ik vind deze foundation zeker de moeite waard, maar ik ben bang dat de kleuren voor veel meiden aan de donkere kant zullen zijn. Check het gewoon even, zou ik zeggen!

Until next time,
Serena Verbon