zondag 6 maart 2011

Review: Haar Volume Poeder


Zoals jullie weten ben ik GROOT fan van het Osis+ Dust It Mattyfying powder, beter bekend als 'dat rode potje met poeder'. Ik raad het aan iedereen aan die klaagt over een platte coupe, want dit poeder tovert je lusteloze lokken binnen no-time om tot Big Hollywood Hair. Er schijnt sinds kort een nieuw soort haarpoeder op de markt te zijn van het merk Got2b. In dit artikel vergelijk ik beide producten met elkaar.




Verontrustend nieuws - ik heb vernomen dat het Osis+ poeder uit het assortiment wordt gegooid! Why, in hemelsnaam! Dit spul is legendarisch en ik kan niet meer zonder. Iedereen die ik ken en die dit poeder heeft is er enthousiast over, ik snap het echt niet. Maar goed. Ik heb er snel eentje ingeslagen en je doet er erg lang mee, dus ik kan voorlopig wel even vooruit.

Ik hoorde via Twitter dat Got2b een soortgelijk nieuw product op de markt heeft gebracht genaamd POWDER'ful. De prijs van dit product is €6,49 en dat is minder dan de helft van de prijs van het Osis+ poeder, dat kost namelijk zo rond de €16 bij de kapper.


Van lezeres Mariette echter kreeg ik de tip om het Osis+ poeder te kopen via de webwinkel TopMerkenOnline.nl, een betrouwbare site met snelle levering. Het poeder kost daar slechts €7,95 per stuk en de verzendkosten zijn €4,95. Dat is sowieso al voordeliger, maar als je 2 potjes koopt ben je helemaal goedkoper uit. 

POWDER'ful van Got2b bevat evenals Osis+ Dust it 10 gram poeder. Zoals je hieronder kunt zien zit er een minimaal verschil in het poeder, of eerder de manier van 'strooien'. Het poeder van Got2b giet soepeltjes uit de gaatjes (waardoor je al snel te veel product gebruikt), terwijl het poeder van Osis+ er pas uitkomt door te tikken. Het poeder van Osis+ verspreid zich wat meer terwijl het poeder van Got2b zich meer centreert op 1 plek.


Verder vind ik de mate van stugheid bij Got2b tegenvallen in vergelijking met Osis+. Bij Osis+ is je haar echt super stug, je hebt slechts een klein beetje nodig, en het blijft de hele dag zo aanvoelen. Bij het poeder van Got2b vond ik het sowieso al minder stug aanvoelen, en dat terwijl ik meer product had aangebracht. Na een tijdje stortte mijn kapsel in en was alle stugheid zo goed als verdwenen. Echt gek trouwens, want de ingrediĆ«nten zijn hetzelfde, alleen de verhoudingen zijn net iets anders. Ook vallen Osis+ en Got2b beiden onder Schwarzkopf. Hoe het ook zij, Osis+ komt gewoon als beste uit de test!

Ik zeg, sla massaal het poeder van Osis+ in voordat het te laat is en laat het poeder van Got2b voor wat het is. Als je op zoek bent naar een wondermiddel voor Big Hair moet je echt bij Osis+ zijn. Bekijk hier mijn video tutorial waarin ik laat zien hoe ik het poeder gebruik en hoe je veel volume in je haren creĆ«ert. 

Osis+ Dust It is te koop bij de Schwarzkopf kappers, voor zover ik weet verkopen ze het bij mij in de buurt bij Team Kapsalon en bij de Cosmo kapper. Online bestellen is goedkoper, via TopMerkenOnline.nl.

Until next time,
Serena Verbon

ps. Hoe gaaf is het kapsel van Kim Kardashian op de cover van Vegas? Ik ga er eens op oefenen ^^