woensdag 9 maart 2011

Review: Lorac 3D Liquid Lustre

 

De Lorac 3D Liquid Lustre was voor mij een echte ontdekking! Ik zag het product in de Sephora in NYC liggen, probeerde wat uit op mijn hand, werd op slag verliefd en liep op een wolkje naar de kassa om het af te rekenen. Ok, lichtelijk overdreven, maar zo ongeveer ging het wel. Gisteren scheen de zon en kon ik eindelijk mooie foto's maken van dit fantastische product!




Lorac is een merk waar ik nooit eerder van had gehoord, over had gelezen, laat staan uitgeprobeerd! Maar ik kan jullie vast vertellen dat het een prachtig merk is. Niet alleen dit product, ook hun lipgloss en oogschaduw bijvoorbeeld zijn geweldig mooi. Ik heb een trio baked eyeshadow gekocht die inmiddels in mijn dagelijkse bakje is belandt. De doosjes van Lorac zijn anthraciet van kleur en bevatten reflecterende shimmertjes met een witte tekst. Heel chic!



Op het doosje van 3D Liquid Lustre staat een stickertje die laat weten dat dit product zelfs voor contactlens dragers veilig is om te gebruiken.



Het flesje is van echt glas, rechthoekig met een zwart pipetdopje. Het flesje bevat 5 ml 3d Liquid Lustre, dat lijkt niet veel, maar je hebt slechts een klein beetje nodig steeds. De shimmers zakken naar de bodem dus 'schudden voor gebruik'.




Omdat ik dagelijks met pipetten werk in de apotheek is het voor mij nogal vanzelfsprekend, maar als je nog nooit met een pipet hebt gewerkt werkt het als volgt: knijp in het zwarte rubberen fiepje (die tepel, zegmaar) zodat de vloeistof wordt opgezogen. Stop met knijpen en haal dan pas de pipet uit het flesje. Leg de pipetpunt op de plek waar je de shimmers hebben wil en knijp vervolgens opnieuw voorzichtig in het fiepje. De vloeistof komt nu uit de pipet.


En WAT er uit de pipet komt, zeg. Sjonge jonge! Een ontzettend mooie shimmer en glitter waterval in alle kleuren van de regenboog. So pretty, can't take my eyes of it! Op de foto's hieronder is het nog steeds niet zo mooi als wat ik zie in het echt, maar zo krijgen jullie wel een beetje een idee. Met elke beweging glittert het mee. LOVE THIS STUFF! Ik ben natuurlijk ook gewoon gek op glitters, maar ik moet zeggen dat dit spul - op glitter gebied dan - het mooiste is wat ik tot nu toe gezien heb.



dun streepje 3D Liquid Lustre


uitgeveegt

wazige foto (express) zodat jullie de shimmers/glitters beter kunnen zien

Maar Sereen, wat moet je nu precies met die fantastische, vloeibare glitters? Well, iemand zoals ik weet altijd wel raad met een overload aan glitter, maar mocht je niet zo'n glitterpersoon zijn let me explain. Deze 3D Liquid Lustre gaat door het leven als 'topcoat', althans, zo staat er op het doosje. Breng dus je favoriete oogschaduw aan en maak het af met een druppeltje Liquid Lustre. Het staat extra feestelijk en geeft je look net even wat speciaals.

Ook heb ik met dit product geen fall-out, zegmaar dat het meer onder je ogen terecht komt dan erboven. De glitters blijven erg goed zitten, maar mocht je in je ogen wrijven dan komen ze natuurlijk wel los.



Ik heb de Liquid Lustre ook geprobeerd als highlighter op mijn jukbeenderen, maar persoonlijk vind ik dat net iets too much. Ik ga het dus uitsluitend voor mijn ogen gebruiken. Als ik een feestje heb of iets anders bijzonders grijp ik altijd naar mijn flesje 3D. Het maakt de look echt af, lekker sprankelend! Hier op de foto's is het minder goed te zien, maar in het echt zie je het tijdens het bewegen superhard glinsteren. So pretty!



Helaas is Lorac niet te koop in Nederland, maar probeer het eens via eBay of een buitenlandse webshop.  Mocht je in de Sephora in de US zijn, bekijk dit merk dan absoluut even, het is echt een aanrader! 

Lorac 3D Liquid Lustre kost $16 (omgerekend zo'n €12,30) voor 5 ml, maar je doet er erg zuinig mee. Het is het mooiste glitter product wat ik tot nu toe ben tegengekomen, dus de prijs/kwaliteit verhouding is wat mij betreft goed.

Gebruiken jullie graag glitters in je make-up? Zijn jullie echte glitterbommetjes of vermijden jullie ze het liefst zo veel mogelijk?


Until next time,

Serena Verbon