dinsdag 15 maart 2011

Nail Art how-to: Rainbow Graffiti


Het is alweer veel te lang geleden, maar ik ga me weer lekker verdiepen in de nail art! Nu de crackle nailpolish zo in is leek het me leuk om hiermee een nail art te maken. Crackle polish an sich is al heel erg arty, maar over een regenboog van kleuren heen krijg je helemaal een leuk effect! Het is TOO EASY voor woorden, dus lees snel verder als je benieuwd bent naar deze tutorial.


Mijn moeder dacht meteen aan de basisschool, waar je eerst een A4-tje vol kleurde met alle kleurtjes van de regenboog, vervolgens maakte je alles zwart met een krijtje en als je dan het zwart wegschraapte had dat een heel leuk effect.

Voor deze tutorial mag je alle kleuren gebruiken die je maar mooi vind, maar ik denk dat hele felle neon kleurtjes het leukste effect hebben omdat ze het meeste afsteken tegen het zwarte. Ook moeten de lakjes goed dekken voor het mooiste effect. Ik heb de 5 lakjes hieronder gebruikt:



Ik lak eerst al mijn nagels met de minst dekkende kleur, in mijn geval groen. Ik lak 2 laagjes voor een dekkend resultaat. Ik doe dit omdat deze kleur over een andere kleur heen niet dekkend genoeg zal zijn, en daarom is dit het meest handig als basiskleur.



Vervolgens pak ik de andere kleurtjes en zet random streepjes en stipjes, zonder enige regelmaat of patroon.



Het ziet er niet uit! Maar dat geeft niets, straks gaan we de crackle topcoat aanbrengen en dan wordt alles beter. Ik heb Black Shatter van OPI, maar er bestaan meerdere crackle merken en kleuren. Ik denk dat, met deze kleurencombinatie, zwart de beste keuze is.



Tadaaaa! Zo simpel is het!



Inspiratiebron



Als jullie leuke nailart zien, stuur me een link of een plaatje, dan zal ik erop oefenen en het voorbeeld gebruiken voor de volgende nail art how-to!

Ik hoop dat jullie deze Rainbow Graffiti leuk vonden! Hij is erg kleurrijk en druk, dus niet voor iedereen weggelegd denk ik, maar ik vond hem heel erg cool. Succes!

Until next time,
Serena Verbon