woensdag 16 maart 2011

Bobbi Brown Spring Look 2011


Pioenrozen en slangen, een apart onderwerp voor een make-up collectie. Maar deze collectie is dan ook een samenwerking tussen Bobbi Brown en Tibi, een fashionmerk die bekend staat om haar aparte en unieke prints met contrasterende elementen. Aha! Klik verder voor meer foto's, swatches en een look!


Deze limited lente collectie van Bobbi bestaat uit een Peony & Python oogschaduw palette, een Pale Peony lipgloss, Lilac lipstick en (helaas alleen in de US verkrijgbaar) een make-up tasje met een illuminating bronzer in Pink Peony, een Black Mauve shimmer eyeliner en een Pink Lilac lipgloss. 

Pale Peony lipgloss - €21,00 en Lilac Rich Lip Color SPF12 - €23,00

Uit deze collectie heb ik het Peony & Python palette.

Peony & Python palette - €58

Het palette is verpakt in een prachtig tasje met kenmerkende Tibi print. De kleuren zijn stoer en lieflijk, net zo contrasterend als pioenrozen en pynthons. Bobbi koos voor paars en rozetinten die haar doen denken aan pioenrozen, haar favoriete bloemen. Grijstinten zag ze veel terug op de catwalk dus deze kleur wilde ze ook in haar lentecollectie laten terugkomen. In dit palette zien we vooral nudes, greys en purples.

Eclipse (zwart), Plum Orchid (zwartpaars), Cobra (zilvergrijze shimmer)
Cool Ivory (nude), Lavender (lila metallic), Opal (asgrijze nude metallic).

Cobra is een shimmer wash eyeshadow, het laat dus maar een vleugje kleur achter en het gaat hier meer om het shimmer accent. Lavender en Opal zijn metallic oogschaduwkleuren en de rest van de kleuren heeft een matte finish.


Opal, Lavender en Cool Ivory


Cobra, Plum Orchid en Eclipse

De kleuren zijn niet zo gepigmenteerd als ik had verwacht van een high end merk als Bobbi, maar Bobbi staat dan ook bekend om haar neutrale looks. Haar oogschaduwkleuren zijn geschikt voor 'layering' zodat je er een hele neutrale everydaylook mee kunt maken als een gewaagde avondlook. Toen ik de kleuren aanbracht op mijn ogen leken ze echter veel gepigmenterder en hieronder heb ik swatches gevonden van een andere beautyblogger (makeupandbeautyblog.com) die er beter uitzien:


Bobbi heeft dit voorjaar ook een nieuwe lipstick lijn geïntroduceerd genaamd Rich Lip Color, verkrijgbaar in 12 kleuren. Deze creamy lipsticks hebben een verzorgende formule, bevatten onwijs veel pigment en hebben SPF12. Nice! Ik heb de kleur Sweet Nectar, een frisse koraalroze kleur.

Sweet Nectar - €23,00


De lipstick is een beetje waxy, zoals een lipbalm, maar dan goed gepigmenteerd met een mooie kleur. Het is waar wat deze lipstick beloofd, mijn lippen zijn de hele dag lekker zacht en voelen absoluut niet droog aan. Aan het einde van de dag lijken mijn velletjes ook wel minder, dus ik durf zeker te zeggen dat deze lipstick verzorgend is. Het heeft een subtiel, satijnen glansje en de geur is subtiel tot geurloos.

Hieronder de look die ik heb gemaakt met deze nieuwe Bobbi Brown producten:





Zoals je ziet valt het zo wel mee met het weinige pigment van de eyeshadows! De lipstick heb ik lichtjes op mijn lippen gedept voor een fris kleurtje, dat gaf zo al voldoende kleur af.

Bobbi Brown is te koop bij de Bobbi Brown counters in de Bijenkorf te Amsterdam, Rotterdam en Den Haag en bij de counter in Douglas Lijnbaan te Rotterdam. De Peony & Python collectie is limited en vanaf nu verkrijgbaar bij de counters.

Aankomende maandag mag ik 2 x een Bobbi Brown pakket weggeven t.w.v. €250!!! That's a lot of good make-up! Hou BeautyLab dus in de gaten als je kans wil maken op deze te gekke prijs. 

Until next time,
Serena Verbon