dinsdag 15 maart 2011

Let's go to the movies!

Zoals jullie weten ben ik een echte moviefreak en IMDb.com behoort dan ook tot mijn dagelijkse internetvoer. In New York werd ik nieuwsgierig gemaakt door filmposters van The Adjustment Bureau en Red Riding Hood en mijn collega maakte me enthousiast voor The King's Speech. Na wat research op IMDb ben ik mogelijk nog enthousiaster geworden en ik kijk dan ook erg uit naar deze films! Ik zit er dan echt op te wachten tot ze in premiere gaan. 


The King's Speech draait al een maandje in de bioscoop, maar het is een beetje een cultfilm dus hij draait alleen in filmhuizen. Of ik het nog red om deze film in de bioscoop te bekijken weet ik niet, maar dan wacht ik wel op de dvd. Deze Britse film heeft maar liefst 4 Oscar's gewonnen en ik ben helemaal weg van actrice Helena Bonham Carter. Het thema spreekt me totaal niet aan, het gaat over een stotterende koning, maar de film scoort een 8,4 en ik denk dat het me alleen maar aangenaam zal verrassen. Soms is het leuk om een film te kijken waar je in eerste instantie niet meteen enthousiast van wordt. Maar de prijzen, de cast en het IMDb cijfer liegen er niet om, dit moet wel een juweeltje zijn.

The Adjustment Bureau draait vanaf 24 maart in de Nederlandse bioscopen. Ik ga er niet te veel over zeggen, maar het is een actiefilm met sci-fi invloeden en een flinke dosis romance! I like it! Het thema past helemaal in mijn straatje. Minority Report bijvoorbeeld is ook zo'n Sci-Fi film waar ik warm voor loop en deze film deed me een beetje denken aan de serie The Fringe. Het IMDb cijfer van The Adjustment Bureau is aardig, de film krijgt een 7,2. Daar doe ik het wel voor! 



Red Riding Hood lijkt me ontzettend gaaf! Ik zag de trailer per ongeluk (normaal gesproken zie ik die liever niet omdat ze zo veel verklappen) maar ik was meteen hooked. Het is een film over Roodkapje (what!), maar dit is natuurlijk de volwassen thriller versie. Sprookjes in een stoer en volwassen jasje, zoals de films van M. Night Shyamalan (The Village en Lady in the Water) vind ik echt super. Red Riding Hood valt onder het thema fantasy, horror en mystery en draait helaas pas 21 april in de Nederlandse bioscopen. De kritieken zijn overigens slecht, de film scoort maar een 4,7! Maar eigenwijs als ik ben wil ik er toch heen. Lady in the Water scoort ook maar een 5,8 en daar heb ik toch best van genoten.

Als laatste wil ik jullie nog een tip meegeven! Ik was afgelopen dinsdag naar de Nederlandse film Gooische Vrouwen. Een film die ik nooit van mijn leven zelf zou hebben uitgekozen, maar mijn nichtje vroeg me mee en ik dacht 'why not?'. Ik kijk praktisch nooit Nederlandse films, ik geloof dat Flodder de laatste was, maar ik moet jullie zeggen dat ik heel hard heb gelachen. De film is helemaal over te top,  sommige dingen zijn echt te sterk voor woorden, maar oh wat was-ie leuk! Als je op zoek bent naar een luchtige, feelgood film die je met je vriendinnen wil zien raad ik je echt Gooische Vrouwen aan. Ik heb me kapot gelachen om tante Cor, deze vrouw verdiend wat mij betreft echt een prijs voor de beste bijrol. Laat je vriendje thuis bij deze film, girls only!

Naar welke films kijken jullie uit? Hebben jullie nog aanraders voor films die momenteel in de bioscoop draaien?

Until next time,
Serena Verbon