woensdag 2 maart 2011

Katy Perry by OPI


Eindelijk heb ik de Katy Perry nagellakken van OPI in het echt bewonderd! Ik was al bang dat ze nergens meer te krijgen waren in Amerika omdat er ruimte gemaakt moest worden voor de Texas collectie, maar in New York vond ik dan toch een displaytje ergens in een afgelegen Duane Reade. Klik verder voor meer foto's en info.






De Katy Perry collectie bestaat uit 4 prachtige kleuren genaamd Last Friday Night, Not Like The Movies, The One That Got Away en Teenage Dream, allemaal verwijzingen naar haar songs. Bij deze collectie zit ook een zwarte 'Shatter' lak, een lak die na aanbrengen een crackle effect krijgt.

De kleuren zijn stuk voor stuk apart en net even anders dan anders, precies zoals de style van Katy Perry. Vooral Last Friday Night en Teenage Dream wilde ik graag aan mijn stash toevoegen. Het Shatter effect is natuurlijk helemaal gaaf, dit wilde ik erg graag uitproberen!

Last Friday Night

Teenage Dream

Shatter


Nadat de Katy lak droog is kun je een enkele dikke laag Shatter lak aanbrengen. Voor je ogen, nog binnen de minuut, veranderd het egale laagje tot een craquelé laagje. Deze aparte, gebroken structuur is echt super gaaf! Van een afstandje lijkt het wel alsof je een soort dierenprint op je nagels hebt. 


Last Friday Night heeft 3 laagjes nodig voor een mooie, dekkende laag (maar dan nog heb ik het idee dat het nog enigszins sheer is). In ieder geval krijg ik met geen mogelijkheid de donkere, bijna buitenaardse diepblauwe kleur van de promotiefoto. Aan die foto is volgens mij flink gesleuteld want het is niet kleurecht. Ondanks de minder felle kleur is Last Friday Night erg mooi. De kleur is te omschrijven als iets tussen jeansblauw en zeeblauw in. De lak bevat vrij grove glitters in alle kleuren van de regenboog, maar de turquoise, lila en groene kleuren schitteren het meest opvallend.

Door de Shatterlak aan te brengen over Last Friday Night lijkt de kleur wel feller te worden. Het Shatter effect is erg gaaf en het lijkt de kleur en het effect van de lak te versterken. Kennen jullie de edelsteen Boulder Opal? Aan deze edelsteen moet ik denken als ik dit lakje met Shatter effect zo zie. Alsof de matzwarte Shatter iets prachtigs en kostbaars verbergt. Je moet er van houden, maar ik vind het extreem cool!

Bovenstaande foto is express wazig zodat je de holografische glitters beter ziet glinsteren. Teenage Dream heeft een oudroze kleur met een vleugje lila. Dit glitterlakje bestaat uit fijne oudroze en zilveren glittertjes met grovere holografische glitters erdoor heen gemengd. De holografische glitters zie je met elke beweging van kleur veranderen. Schitterend! 

Ook Teenage Dream is meer sheer dan verwacht, maar dit keer was ik hier op berekend. Ik lakte een dekkende laag nagellak in een bijpassende kleur (Mash-Up uit de OPI Glee collectie) en daarover bracht ik 2 dunne laagjes Teenage Dream aan. Toen alles droog was lakte ik een laagje Shatter. Ook in dit geval doet de lak me aan een Boulder Opal denken en lijkt het alsof de Shatter lak de kleur en het effect versterkt. Nice!

Boulder Opal

Ik kan de Shatter lak aan iedereen aanraden! Het  craquelé  effect is heel erg leuk, zeker als je van nail art houdt. Zoals ik al zei lijkt het vanaf de verte eerder op een dierenprint. De OPI Shatterlak bestaat er momenteel alleen nog in zwart en het effect tijdens het opdrogen en inkrimpen blijft mat.

Last Friday Night is prachtig, maar helaas wat sheer. Misschien kun je deze lak beter als topcoatje gebruiken over een bijpassende kleur heen. Hetzelfde geldt voor Teenage Dream. Beide kleuren zijn uniek (tenminste, ik ben zoiets nog nooit ergens tegengekomen) en glittery en naar mijn mening zijn dit soort felle glitterlakjes DE lakjes om onder een Shatter lak te dragen. Alles met glitters of een metallic finish zorgen ervoor dat de laag onder de Shatter juist extra opvalt en mooi is.

OPI is te koop bij onder andere Sephora en Mooi Parfumerieën. In Nederland betaal je €13,95 per lakje.

Wat vinden jullie van de Katy Perry collectie? En hebben jullie al wel eens een soort Shatter lak uitgeprobeerd (mag ook van ander merk)?

Until next time,
Serena Verbon