woensdag 2 maart 2011

Tag: De 7 schoonheden


Van Silja ontving ik deze leuke tag 'De 7 Schoonheden'. We lopen alsmaar te klagen over de negatieve dingen aan ons uiterlijk dat we haast vergeten wat alle positieve dingen zijn. Deze tag vind ik daarom erg leuk, want het is vele malen leuker om te bedenken wat er allemaal wél mooi aan jezelf is! Hieronder wil ik daarom ongegeneerd mijn persoonlijke 7 schoonheden met jullie delen.


Voordat ik begin wil ik jullie even op het hart drukken dat ik heus niet helemaal vol ben van mezelf. Ik ben net zo goed onzeker over bepaalde lichaamsdelen of ander uiterlijk vertoon. Mijn persoonlijke 7 schoonheden die ik hieronder met jullie ga delen zijn puur mijn eigen mening, waar jullie het niet mee eens hoeven te zijn. Waarom zou je altijd maar bescheiden en negatief moeten doen over jezelf? Ik hoop dat jullie het daarom niet zien als arrogantie, maar eerder als een manier om te laten zien dat het OK is om blij te zijn met jezelf en dat het OK is om trots te zijn op bepaalde features. Hoe het ook zij, je hebt je lichaam en je uiterlijk nu eenmaal toegewezen gekregen en hier moet je het maar mee doen de rest van je leven. Omarm daarom je pluspunten en leer leven met je flaws. Je bent wie je bent, zolang je maar jezelf blijft. 

Middel

Ik ben erg blij met mijn slanke middel waardoor ik een beetje een zandlopersfiguur krijg. Ik vind het zelf altijd erg mooi als iemand dit heeft, het staat vrouwelijk en sexy ^^

Billen

Ik geloof dat mijn billen zo'n beetje mijn borsten compenseren, hahaha! Ondanks de aanwezige striae en cellulite ben ik blij met mijn badonkadonkdonk. In de sportschool ben ik dan ook het liefste te vinden op de ligfiets, een goede oefening om je billen strak te krijgen en te houden.

Borsten

Groot zijn ze niet, maar daar ben ik juist wel blij om. Ze zitten nooit in de weg, ik heb er tijdens rennen geen last van en als ik wil draag ik soms gewoon lekker geen BH. En niemand die het doorheeft! Ha! Bloesjes gaan altijd dicht zonder 'rimpelen' en als ik een shirt draag met een laag decolleté zoals hierboven staat dat stukken beter met een kleine cup. Kortom, I love my small boobies!

Haren

Ze zijn lang, donker, glanzend en gezond (behalve in de puntjes dan, but I'm working on that). I love my long hair! Ik heb ook nog eens veel haar (niet perse dik) en van nature al best wat volume. Mijn haren blonderen tot ombre hair? WHAT WAS I THINKING! Ik laat mijn haren zoals de natuur het bedoeld heeft, donkerbruin en healthy.

Handen

Mijn vader plaagt me altijd met mijn kleine kinderhandjes, maar sinds ik mijn handen en nagels goed verzorg zijn ze niet meer zo kinderachtig. Nu mijn nagels wat langer zijn valt het ineens op dat ik eigenlijk best mooie handen heb met slanke vingers! Who would have thought?

Ogen

Vroeger wilde ik altijd lichte ogen zoals mijn zusje Larissa. Ik weet niet precies welke kleur ze heeft, een soort grijsgroenig, echt prachtig! Lichte ogen met donkere haren was echt mijn droom, net zoals Tyra Banks of Tiffani Amber Thiessen van Saved from the Bell. Een bruine huid met bruine haren en bruine ogen was zo standaard en doorsnee, vond ik. Ik wilde een mengeling van kleuren, vlekjes groen en grijze spikkels! Maar weet je, ik ben inmiddels blij met mijn saaie, egale bruine ogen. En al helemaal nu de jongens steeds vaker zeggen dat ze zo mooi zijn, om in te verdrinken, donker en mysterieus. Laat maar praten, denk ik dan. Mijn donkere ogen horen bij me, ze zijn groot, hebben een mooie vorm en ik heb best geluk met mijn lange wimpers.

Mond

Het is niet eerlijk verdeeld, zeggen mijn moeder en zusjes altijd. In tegenstelling tot mijn mond heeft die van hun namelijk een smallere bovenlip. Waar mijn volle lippen vandaan komen weet niemand, maar ik ben er in ieder geval erg blij mee. Verder ben ik ook erg blij met mijn gebit. Het is geen perfect gebit, maar na 5 jaar een beugel gedragen te hebben staat alles tot vrij recht en daar ben ik blij om. Verder is de kleur van nature vrij wit en ook dat is een fijne bijkomstigheid. Ik heb weliswaar zo'n 6 gaatjes (witte tanden zijn niet bepaald de sterkste tanden) maar dat neem ik dan maar voor lief.

Vertel me in de comments jouw 7 schoonheden! Op welke uiterlijkheden ben jij trots? Don't be shy! En waag het niet om er ook negatieve dingen bij te zetten, ik wil alleen lezen waar jullie blij mee zijn.

Until next time,
Serena Verbon