donderdag 17 maart 2011

Budget Tip: Catrice The Captain of the Black Pearl


Tijdens de Kruidvat Zomer Cruise hoorde ik van de aanwezige visagisten dat ze helemaal fan zijn van de Catrice mono eyeshadow 'The Captain of the Black Pearl'. Deze gitzwarte oogschaduw met prachtige shimmers is dan ook echt een juweeltje! Een echte must-buy, als je het mij vraagt. Daarom wijd ik vandaag een klein artikel geheel aan deze fijne, budgetproof oogschaduw. Omdat 'ie het waard is.




Iedereen die graag oogschaduw gebruikt of wil gaan experimenteren met oogschaduw: get this shadow! Ik ben van mening dat een zwarte oogschaduw bij de beauty basics hoort, althans, als je into oogschaduw bent. En zo niet, dan toch. Want ook als lijntje onder je ogen (in plaats van die eeuwige kohl) is het prachtig. En om de prijs hoef je het niet te laten, want voor deze mooie oogschadus betaal je slechts €2,79 (2 g).

Het grappige is dat een lezeres me laatst een mailtje stuurde waarin ze me wees over de overeenkomsten tussen de Catrice mono eyeshadows en die van Shu Uemura. Nou, kijk zelf maar. Ik vind dat ze gelijk heeft. Zouden Catrice en Shu in dezelfde fabriek gemaakt worden....? Zo niet dan heeft Catrice zich wel heel erg laten inspireren door de verpakkingen van dit Japanse cosmeticamerk. De doosjes van Catrice bevatten weliswaar afgeronde hoeken, maar ik zie sterke overeenkomsten.



En nu natuurlijk de swatch! Ik ging 3 keer met mijn vinger heen en weer over de shadow en vervolgens trok ik een zo lang mogelijke streep over mijn arm. Hoe langer de streep gepigmenteerd blijft, hoe beter de pigmentatie van de oogschaduw.



The Captain of the Black Pearl is zoals je ziet sterk gepigmenteerd en bevat prachtige, subtiele shimmers. Heel mooi en glamourous! De oogschaduw is zacht en goed te blenden, maar niet korrelig. Deze kleur is favoriet bij vele visagisten, inmiddels ook bij mij en hopelijk straks ook bij jullie! Jullie zullen deze jongen nog vaak terugzien bij mijn looks. Dus als jullie nog op zoek zijn naar een gitzwarte oogschaduw voor een fijn prijsje, dan raad ik jullie zeker deze oogschaduw aan. Catrice is te koop in de meeste Kruidvat filialen.

Happy buying!

Until next time,

Serena Verbon