vrijdag 18 februari 2011

Make Up For Ever - 12 Flash Color Case


Mijn beste aankoop van IMATS London 2011 was toch wel de 12 Flash Color Case van Make Up For Ever (MUFE). De wattes? In deze kit zitten 12 prachtige Flash Colors, oftewel special effect cream colors voor het gezicht, ogen, lippen en wangen. Het pigment is geweldig en de kleuren zijn onderling uitstekend met elkaar te mengen. Deze kit is onmisbaar in de stash van elke beautyliefhebber, als je het mij vraagt. Benieuwd naar de swatches en wat je er zoal mee kunt doen? 



Zo ziet de kit er uit, een doorzichtige hardplastic doos met 12 vierkante vakjes waarin de Flash Colors zich bevinden. Flash Colors van MUFE zijn ook los te koop voor $18 wat zou betekenen dat de kit een waarde heeft van 12 x $18 = $216. De kit kost bij de US Sephora echter 'slechts' $95. Nog een hoop geld, maar zeker een stuk voordeliger.

Op de IMATS betaalde ik GBP 49 omdat we daar 35% korting kregen op alles van MUFE. De originele prijs was GBP 66. Omgerekend nog zo'n €60 wat neerkomt op €5 per kleur. 'Waar ga ik dit voor gebruiken?' schoot er door me heen tijdens het afrekenen. Op dat moment had ik nog geen idee. Het leek me gewoon erg handig om te hebben, voor de Battles en gewoon, omdat ik er van houd om met make-up te spelen!


Excuses voor mijn enthousiasme! Ik had er alweer met mijn vingers in zitten prikken voordat ik goed en wel foto's had gemaakt. Ik wilde gewoon stiekem een kleurtje swatchen (heel voorzichtig, aan de rand) en ik werd ZO enthousiast van de pigmentatie dat ik meteen de hele kit wilde testen. 

Hieronder de swatches:





Is het niet WOW AMAZING? De substantie is te vergelijken met een hele creamy lipstick, lekker smeerbaar en een tikkie vettig. Het scala aan kleuren is perfect gekozen, de primaire kleuren zitten er in, zwart en wit, zilver en goud (deze kleuren glinsteren met subtiele glitters, trouwens) en verder gewoon hele praktische en mooie kleurtjes die altijd van pas komen.

De kleuren zijn afzonderlijk van elkaar prachtig, maar ze combineren ook goed samen en ze zijn heel geschikt om met elkaar te mengen. Zoals je ziet gaat dat perfect! Je kunt de kleuren lichtjes aanbrengen, bijvoorbeeld met een spons, maar ook dikker met een kwast. 

In principe zijn alle kleuren te gebruiken voor het gezicht, de lippen, ogen en de wangen, maar er zijn een paar uitzonderingen. Alle kleuren zijn dermatologisch getest maar men raadt aan om Coral, Fuchsia en Red niet bij de ogen te gebruiken en om Silver, White en Bright Blue niet op de lippen te gebruiken. Ik moet zeggen dat ik dat (per ongeluk) wel heb gedaan en nergens last van had, maar het is natuurlijk altijd goed om zo'n waarschuwing op de verpakking zelf te zetten. Better safe than sorry!


Deze kit is een echte must-have voor elke visagist (in opleiding) en voor elke beautylover. Maar ook als je van eenvoudige make-upjes houdt (doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg) is deze kit een uitkomst. Why? Dat zal ik je even vertellen.

  • Bovenstaande kleur heb ik gemengd met Fuchsia, Coral en White. Lijkt het niet op MAC Viva Glam Gaga van 2010? Je kunt met deze kit je eigen lippenstift kleuren mengen, super leuk om te doen en ook nog eens heel handig. Meng er een beetje Gold of Silver bij voor een sparkly finish.
  • Meng Coral, Yellow en White voor een creamy concealer. Te licht? Meng er wat Brown bij tot je de juiste kleur hebt gevonden.
  • Meng Coral, Fuchsia en een beetje Silver tot een creamy blush.
  • Foundation te licht of te donker? Meng er wat White of Brown doorheen. Heb je een huid met een gele ondertoon en is de foundation te peachy? Meng er dan wat Yellow doorheen.
Persoonlijk vind ik de Flash Colors te vettig voor op de ogen. Voor een shoot kan het wel, maar na een tijdje begint het ongelofelijk te creasen. Je zou het eventueel heel lichtjes (echt HEEL lichtjes) kunnen aanbrengen bij wijze van eyeshadow base (zoals de NYX Jumbo pencils) maar het gaat gegarandeerd creasen.

Deze kit is in ieder geval multifunctioneel, je mengt je eigen lipkleuren, blushes en je customized je concealer en foundation. Maar het allerleukste aan deze kit is het spelen en experimenteren!



Toen ik deze kit liet zien in mijn London Shopping Haul vertelden jullie me bij de comments dat Michelle Phan ook deze kit in haar bezit heeft. Dat wist ik niet! Maar ik maak graag net als zij extravagante looks, dus ik weet zeker dat dit een goede koop is geweest. Overigens las ik op internet dat er talloze MUA's zweren bij deze kit. En geloof me, deze kit is het waard om voor te sparen.

De MUFE 12 Flash Color Case is in Nederland te koop bij de Sephora. Het precieze bedrag weet ik niet, maar ik gok zo rond de €80.

Until next time,
Serena Verbon