dinsdag 8 februari 2011

Die zijn van Mus


Het duurt even, maar dan heb je ook wat. Clemens, een vriend van me die ik nog ken uit Houten, heeft bovenstaand logo voor me ontworpen. Clemens, of Mus, heeft EXACT begrepen wat ik bedoelde toen ik uitlegde waar ik heen wilde met het logo. Ik was nog niet 100% tevreden en heb er een beetje aan zitten sleutelen in photoshop, maar ik heb het gevoel dat we er bijna zijn!


Dit is de opdracht die ik Mus gaf;

  • het onderschrift 'the story of a beauty lovin' lab technician mag weg!
  • kan je iets doen met de letters waardoor ze meer 3D lijken?
  • Kan het logo iets minder rechthoekig/langwerpig en iets meer vierkant/rond van vorm worden? 
  • De woorden hoeven ook niet op een strakke lijn te zijn, ze mogen best een beetje schuin of gedraaid, wat speelser, met een grote sierlijke letter B of een L, wat mooi uitkomt voor de vorm.
  • is het mogelijk om de lipstick bij het woord BEAUTY te doen en een lab-flesje (bijvoorbeeld een maatkolf of een erlenmeyer) met rookpluimpjes ofzo, ergens bij het woord LAB?

En met zo'n vage omschrijving vind ik dat Mus echt een knap klusje heeft geklaard, dankjewel Mus! Het enige waar ik waarschijnlijk verandering in ga brengen is de letter 'B' van lab (zodat het meer op een B lijkt) en ik wil er '.nl' achter hebben. Verder wil ik de hardroze kleur wat zachter of wat meer zalmachtig. En dan moet het logo nog geïntegreerd worden in de banner bovenaan! Ik ben al wat aan het knutselen geweest zoals je ziet, maar ik ben niet echt tevreden nog. Oja, ik twijfel ook of het erlenmeyertje misschien schuin moet staan, gekanteld.

Ach ja, het houdt je van de straat! Toen ik mijn logo zag so far wilde ik het meteen met jullie delen, want ik vind hem echt ongelofelijk tof! Binnenkort zien jullie de definitieve versie van het logo en de banner! Wat vinden jullie er tot nu toe van?

Until next time,
Serena Verbon