maandag 7 februari 2011

Batiste Dry Shampoo: Brunette vs Original


In de London Shoplog #2 hadden jullie 'em al gespot, de Batiste droogshampoo speciaal voor brunettes! Ik vind droogshampoo een echte uitkomst, maar het is nogal een voor schut als je met wit poeder in je haar de deur uitstapt. Goed doorborstelen is noodzakelijk, maar op mijn donkere lokken blijft soms toch nog een wit waasje achter. Deze droogshampoo leek me daarom DE oplossing! Maar, is deze wel echt zo anders?




Wat ons opviel was dat er heel veel soorten Batiste droogshampoo te koop zijn in de UK. Wel 10 soorten, met elk een andere geur, sommige hadden zelfs gouden of zilveren glitters. Amazing! In Nederland kennen we volgens mij alleen 'Original'.



Toen ik de versie speciaal voor brunettes zag staan nam ik die zonder nadenken mee. Batiste kende ik al en ik weet dat dit merk droogshampoo zijn werk doet. Maar zoals ik al zei ben ik soms heel erg lang aan het uitborstelen omdat die witte waas nog steeds te zien is. Soms maak ik mijn haren een beetje nat zodat die waas minder opvalt. Al met al ben ik alsnog een tijdje bezig en denk ik 'ik had net zo goed onder de douche kunnen stappen'. Herkenbaar?



Droogshampoo is eigenlijk een soort poeder die je op je vette haarwortels kun sprayen. Even met je handen er doorheen woelen, of flink uitborstelen, en voila. Coupe greasy is omgetoverd tot coupe fresh! Je haren kunnen op deze manier nog even een dagje mee zonder te wassen. Ideaal als je er 's ochtends achterkomt dat je haren vet zijn maar absoluut geen tijd hebt om ze onder de douche te shampoo'en. 



Droogshampoo zit in een 'houder onder druk' vergelijkbaar met een bus haarspray. De bussen droogshampoo van Batiste bevatten 150 ml droogshampoo en hebben ook ongeveer de grootte van een medium size haarspray (zie foto).



Omdat ik ook 'The Original' in mijn bezit heb leek het me leuk om beide droogshampoo's naast elkaar te testen zodat we goed kunnen zien of de droogshampoo voor brunettes nu echt zo veel beter is voor meiden met donkere lokken.



De bovenste foto zijn mijn vette haarwortels. De foto daaronder laat zien hoe mijn haren eruit zien vlak na het sprayen. De onderste foto is het resultaat na woelen, wrijven en borstelen.

Hmmm, nou? Zien jullie veel verschil? Ik eerlijk gezegd niet. Alhoewel, de Original is wel feller wit en op de onderste foto lijkt het alsof er nog een zweempje wit te zien is, terwijl de Brunette droogshampoo dat niet laat zien bij het eindresultaat. Het scheelt misschien iets, maar niet veel. En dat terwijl de Brunette versie maar liefst een hele Pond duurder was!

Wat wel is, de Original is wel echt spierwit! Op de foto hieronder is het beter te zien. Vooral als je de spray per ongeluk te dicht bij je hoofd houdt krijg je onderstaand resultaat. Het duurt in die gevallen wat langer om alle witte poeder minder zichtbaar te maken, langer dan bij Brunette het geval is. Maar, als je de Original gewoon vanaf een afstandje sprayt verschilt hij amper in vergelijking met de Brunette.



Ik zou het dus lekker bij de Original houden! Die is gelukkig in Nederland volop te koop. Ik dacht dat ik ze bij de Etos zag staan voor ongeveer €2. Weten jullie nog meer verkooppunten? De volgende keer dat ik naar de UK ga neem ik de droogshampoo met glitters mee! Daar ben ik nu wel heel benieuwd naar.

Droogshampoo's van Batiste zijn budget-proof en van prima kwaliteit! Ik vind het fijn dat deze spuitmondjes bij mij niet verstoppen en ze doen gewoon hun werk. Droogshampoo zijn echt, ECHT, een beauty must-have voor in je stash. You never know when you need it, maar als je het nodig hebt, dan heb je het tenminste. Ik raad iedereen aan om minimaal een bus in huis te halen. Er zijn verschillende merken droogshampoo, maar ik zou dan voor Batiste gaan. Makkelijk verkrijgbaar en niet duur!

Until next time,

Serena Verbon