woensdag 9 februari 2011

Beauty Budget: hoe groot is die van jou?


Sparen. Voor de een niet meer dan logisch en voor de ander een zware opgave. Ik zet standaard iedere maand wat centjes opzij. Voor wat, dat weet ik niet precies, maar als ik spontaan een weekendje weg wil dan heb ik in ieder geval wat geld achter de hand. Het geld dat ik niet spaar en niet uitgeef aan vaste lasten (huur, telefoon, tv, gas, water, licht, boodschappen) besteed ik doorgaans aan kleding en beauty producten, uiteraard onder het mom van 'voor de site'. Daar schuilt ergens wel waarheid in, maar ergens is het ook een slap excuus. Ik vind kleding shoppen namelijk ook 'voor de site' (ja, ik kan toch niet steeds hetzelfde aantrekken in mijn filmpjes?) en zal mijn site nu echt minder leuk zijn als ik geen €100 in de maand uitgeef (want dat is het zo ongeveer) aan beauty producten?



Zoals ik al zei, een slap excuus! Ik ben gewoon dol op shoppen en dol op kleding en beauty! Gelukkig heb ik de luxe van een fulltime baan en verdien ik met BeautyLab.nl ook nog een leuk zakcentje. Als ik het me niet kon veroorloven zou ik nooit zo veel geld besteden aan dit soort producten. Ik weet dat veel van jullie nog op school zitten en alleen een bijbaantje hebben, dus probeer ik zo veel mogelijk budget producten of DIY recepten op de site te plaatsen. Dat vind ik eigenlijk ook veel leuker. Als ik een top product ontdek wat maar een paar euro kost voel ik me net als een piraat die een schat opgraaft. Zo'n ontdekking is echt vele malen leuker om te delen dan een wat duurder product waarvan je van tevoren al hoge verwachtingen hebt (zo van, voor die prijs MOET het wel goed zijn, or else...).

Anyways.

Zoals ik al zei besteed ik gemiddeld zo'n €100 aan beautyproducten. Na mijn werk loop ik altijd wel even langs het Kruidvat en de Etos, soms stap ik de Hema binnen en op koopavond (donderdagavond in Utrecht) loop ik geregeld langs de Sephora en de Douglas. Ik heb nu al een tijdje niets meer gekocht in de drogisterij/parfumerie, maar goed, jullie hebben mijn London en IMATS shoplogs gezien...

Ik vroeg me af hoeveel jullie eigenlijk besteden aan beauty producten en kleding. Houden jullie dat ergens bij, in een kasboekje bijvoorbeeld? En zien jullie deze uitgaven als een luxe uitgave of valt het zo ongeveer onder jullie vaste lasten zoals bij mij het geval is? Ik ben benieuwd!

Een goede manier om je uitgaven (en inkomsten) bij te houden is via BOEG (Baas Over Eigen Geld). Ik heb er wel eens eerder iets over geschreven. Op de BOEG website kun je je gegevens invullen en vergelijken met andere jongeren. Best interessant om te doen, zeker als je je wel eens afvraagt waarom je salaris na 1 week al helemaal op is ;-)

Laat een comment achter, ik ben erg benieuwd! Zet er dan meteen even je leeftijd bij en of je fulltime werkt of een bijbaantje hebt. Ik vind het prettig om te weten zodat ik een beter beeld van jullie heb en daar mijn artikelen eventueel op aan kan passen.

Until next time,
Serena Verbon