dinsdag 8 februari 2011

Battle #4 The 90's : THE LOOK!


In bovenstaande video mijn resultaat van de Battle #4 - 90's look! Ik vond het erg, ERG lastig, maar ik hoop dat jullie de look kunnen waarderen. Ik heb deze look gekozen om persoonlijke redenen. Klik verder voor close-up foto's en meer informatie.






Het oogpotlood die ik hier gebruik is echt ideaal, lekker pikzwart! Het is van het merk Make Up Factory en ik kocht hem in een drogist in London. Verder gebruik ik MAC Unflappable uit de Peacocky collection en een bronze en donkerbruine oogschaduw van het merk Stila. Deze oogschaduw kleuren zijn sterk gepigmenteerd, love them! Ik gebruik ze ook vaak in combinatie met ander kleuren voor een neutral look.


Wisten jullie dat er geen specifieke, uit-het-oog-springende 90's look bestaat? Ik heb me kapot gegoogeld, jonge! In eerste instantie dacht ik, makkelijk. Spice Girls en gabbers! Maar de looks uit de nineties werden voornamelijk met de kleding tot expressie gebracht, niet met make-up looks. Make-up in de 90's is mooi en clean, met iets zwaarder aangezette wenkbrauwen. Donkerrode lippen kwamen iets vaker voor dan nu. Helemaal niet spannend eigenlijk! En dat maakte het dus zo lastig.

Ik twijfelde heel lang over mijn 90's look. Eerst wilde ik Gwen Stefani doen in 'I'm just a Girl' of 'Don't Speak'. Maar het is waar wat ik verteld in de video, als ik aan de 90's denk dan denk ik aan mijn kindertijd en aan mijn kinderheld: Michael Jackson. Als jullie de clip Remember the Time niet kennen raad ik jullie aan om hier te klikken en hem toch even te bekijken. Michael was de eerste met een verhalende videoclip en hij duurt ook lekker lang. De dans scene is heel vet!

Mijn ooglook-foto's lukken steeds beter (al zeg ik het zelf) en ik zal binnenkort een foto tutorial online zetten voor jullie! Hebben jullie nog verzoekjes?

Morgen zal ik het nieuwe thema en de nieuwe kandidaat kiezen met de fruit machine! Spannend!

Vergeten jullie niet de 90's look van Esther te bekijken op haar site BeautyFreak.nl?

Until next time,
Serena Verbon