woensdag 5 januari 2011

Witte nagellak


 

Als echte Nail Art fanaat is witte nagellak een absolute must-have! Niet alle merken hebben een wit lakje in hun assortiment, en als ze dit wel hebben is deze nagellak niet altijd even dekkend. Vaak zijn ze sheer en hebben ze een French Manicure effect. Of ze zijn wel dekkend maar vertonen sterke gelijkenissen met Typex. Ik heb 6 witte budget lakjes in mijn nagellak stash en hieronder geef ik per stuk kort mijn mening. Benieuwd naar mijn absolute favoriet?



Essence Colour&Go, H&M Nailpolish in 'Love at First Sight' en Essence Nail Art Stampy Polish



Essence Colour&Go
In het flesje mooi wit maar eenmaal op de nagels heeft het een milky finish. Deze lak is vrij sheer en ziet er na 3 lagen uit zoals hierboven. Best mooi, maar als je op zoek bent naar een dekkende kleur wit, o.a. voor nail art, is dit niet je man.

H&M - Love at First Sight
Goed dekkend, meteen na de eerste laag. Nadeel: het is zo dik en stroperig dat je snel strepen krijgt. Soms kun je er snel nog een laag overheen lakken en dan trekt het wel bij, maar bij dit lakje blijf je zien waar je hebt gecorrigeerd. Er valt wel mee te werken, na enige oefening, maar dit is geen favoriet van mij. Dit lakje vertoont veel gelijkenissen met Typex, helaas.

Essence Nail Art Stampy Polish
Dit is eigenlijk geen lakje om je nagels mee te lakken, maar een lakje waarmee je bijvoorbeeld Konad stempels op je nagels kunt drukken. De lak is dus bij voorbaat al dikker en droogt minder snel op. Desalniettemin lakt hij minder dik dan de H&M lak, maar alsnog te dik om gemakkelijk een egale laag aan te brengen. Hij is wel meteen dekkend, maar om van die strepen af te komen verkrijg je het mooiste resultaat met 2 lagen. Droogtijd is extra lang.


Mavala White no.49, Etos Long Lasting nail polish en MNY no. 130



Mavala White
Mavala dekt in 1 laag maar geeft het mooiste en meest egale resultaat met 2 lagen. De lak is niet dik en stroperig, maar lakt juist soepeltjes en goed. De lak droogt snel (pluspunt) en het resultaat is krijtwit. Op de foto lijkt het alsof de lak geen glans heeft, maar dat is niet het geval, de lak glanst wel maar is niet super glossy.

Etos Long Lasting
Eigenlijk heb ik ook hier niet zo veel op aan te merken, de lak is niet dik/stroperig maar lakt juist lekker en smooth. Na 2 lagen een streeploos, dekkend resultaat. De kleur is iets minder wit en glanst net iets meer vergeleken met de lak van Mavala. De droogtijd is langer.

MNY - 130
Het lakje van MNY is net zoals die van Essence Colour&Go eerder milky dan dekkend wit. Na 3 tot 4 lagen ziet het eruit zoals op de foto hierboven. De glans is wel erg mooi glossy, maar de kleur is niet spierwit, het heeft een grijze ondertoon. Geen slechte keuze, maar gezien de hoeveelheid lagen en de kleur zou ik dit lakje niet aanraden als je op zoek bent naar een goede nail-art-wit.

Conclusie
Als je op zoek bent naar een dekkende witte nagellak die niet dik en stroperig lakt ga dan voor het lakje van Mavala. Deze droogt namelijk lekker snel. Ik kocht mijn flesje bij de Etos in Houten, maar ik weet dat sommige Douglas- en DA filialen ook Mavala in hun assortiment hebben. Het zijn kleine flesjes van 5 ml en de prijs is - dacht ik - €3,75. In verhouding tot de inhoud/prijs is dit het duurste lakje van de 6. De andere lakjes hebben allemaal fijne budgetprijsjes van rond de €3. Als goede tweede ga ik voor de Etos Long Lasting, maar zorg wel dat de lak goed droog is voordat je verder gaat met je nailart.

Ik weet dat het lastig is om een goede witte nagellak te vinden. Ik ben zelf echt lang op zoek geweest en heb diverse merken uitgeprobeerd, dus ik hoop dat jullie wat hebben aan deze reviews. Als je een goede witte nagellak weet die hier niet tussen staat, maar die je wel van harte aanbeveelt, laat het me weten bij de comments!

Until next time,
Serena Verbon