woensdag 5 januari 2011

Asian Faces - the essential Beauty and Makeup Guide for Asian Women


De make-up boeken van Kevyn Aucoin zijn het begin geweest van mijn liefde voor beauty en make-up. Ik was ongeveer 16 toen ik mijn eerste boek kocht en sindsdien ben ik hooked! Make-up is leuk! Het is leuk omdat het je mooier maakt, maar het is is voornamelijk leuk omdat je er heel creatief mee kan spelen. Je kan, als je wil, een totaal ander persoon worden door het gebruik van make-up. Asian Faces mocht uiteraard niet ontbreken in mijn make-up boeken collectie, aangezien ik mezelf reken onder de Asians. Maar nadat ik dit boek heb doorgebladerd kan ik zeggen dat Asian Faces ook geschikt is voor non-asians. Benieuwd?




Asian Faces is geschreven door Taylor Chang-Babaian, een Koreaanse MakeUpArtist (MUA). Voordat ze een getalenteerde MUA werd wist zij geen raad met make-up en dit boek heeft zij speciaal geschreven voor vrouwen die, net als zij vroeger, aan het worstelen zijn met hun make-up. 

Asian Faces laat alle basis technieken zien; welke kwasten gebruik je voor wat? Welk huidtype heb je en welke producten passen daarbij? Welke soorten foundation zijn er? Hoe breng je je wenkbrauwen in model? Welke soorten manieren van eyeliner aanbrengen zijn er? Alles over oogschaduw en oogschaduw aanbrengen, alles over nepwimpers, blush, contouring en ga zo maar door. Alles wat je aan basics moet weten over make-up staat er in. En hoewel ik het meeste al wist, moet ik zeggen dat ik er een paar handige tips uit heb weten te halen.



Asian Faces is er niet alleen voor de Aziatische vrouw. Taylor heeft het boek geschreven met Aziatische vrouwen in haar achterhoofd, maar de looks die in dit boek staan kunnen net zo goed bedoeld zijn voor non-Asians. Sowieso is het woord 'Asian' een wijd begrip. Ik denk meteen aan China, Vietnam, Korea en Indonesië, maar ook India, Thailand, Nepal, Sri Lanka en landen uit het Midden-Oosten horen bij Azië.



Omdat het boek is geschreven met Aziatische vrouwen in gedachte zijn ook alle modellen uit het boek van Aziatische afkomst. De looks zijn prachtig en passen goed bij de Oosterse schoonheid van de modellen. Er wordt hier dan ook iets meer aandacht besteed aan Aziatische ogen, die veelal geen tot kleine oogleden bevatten. Verwacht geen boek vol tips & trucs om kleine ogen groter te doen lijken of hoe je met make-up een ooglid kunt faken: in dit boek gaat het vooral om inspiratie opdoen en het stimuleren van uitproberen en 'spelen' met make-up. 



Na de make-up basics bestaat het boek uit een aantal thema's met daarbij horende make-up looks. Zo is er een hoofdstuk Day Faces, Night Faces, Cities (looks geïnspireerd op steden als Los Angeles, New York en Honolulu), Decades (1900, 1920's, 1930's enz.) en Costume (Geisha, Ganguro, Victoriaanse look).


Ik heb in ieder geval een gave look gezien die ik zeker bij mezelf wil creëren, de moderne Kabuki look;



Asian Faces kocht ik via Bol.com voor €22,99. Het is een goed boek als je op zoek bent naar zowel een  boek met make-up basics als een boek met inspiratie looks. En als je van Aziatische afkomst bent is dit boek al helemaal een must-have! De schrijfstijl is erg vlot en leest prettig door en alles wordt op een duidelijke manier uitgelegd. Een goede aanwinst op de rest van mijn make-up boeken. Op mijn verlanglijstje staat verder nog het boek van Bobbi Brown.

Hebben jullie ook make-up boeken in jullie bezit? Het zijn erg nuttige en leuke boeken om te hebben, al is het alleen maar om het 'plaatjes kijken'. 

Until next time,

Serena Verbon