donderdag 27 januari 2011

Video: Glitters verwijderen met Kunstnagelremover


In bovenstaande video doe ik een poging om een dikke laag glitter nagellak te verwijderen met een kunstnagelremover. Deze tip kreeg ik van verschillende lezeressen en ik was wel eens benieuwd naar de werking. Ik rende naar de winkel, kocht een potje van het spul en deed de test. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben! Vind ik deze tip beter dan de aluminiumfolie tip? Read on to find out...


Dit potje kunstnagelremover kost €4,95 en is van Kruidvat eigen merk. Het is een vrij klein potje met 50 ml inhoud. Ik kocht dit potje bij, hoe kan het ook anders, het Kruidvat. Dit zijn de ingrediĆ«nten; aceton, methylpyrrolidone, butyl stearate, limonene, denatonium benzoate.


Zoals je ziet bestaat de kunstnagelremover grotendeels uit aceton. Gebruik je dit product dan raad ik aan om na gebruik je handen lekker in te smeren met een voedende handcreme en extra lief te zijn voor je nagelriemen en nagels. Smeer ze in met een nagelriem boter, zoals die van Burt's Bees. Aceton droogt je huid en nagels sterk uit waardoor je grotere kans hebt op gescheurde nagelriemen en brosse nagels.

Als je het potje gebruikt zoals ik op het laatst in de video voordoe, gaan de glitters er binnen no time af. Dus, steek je vinger in het potje, draai naar links en rechts heen en weer en na een minuut zijn je glitters verdwenen. Het is een hele efficiente manier moet ik zeggen. Geen gedoe met watjes en stukjes aluminiumfolie, ook handig voor onderweg dus.

Toch blijft de aluminiumfolie manier het beste! Met deze methode kun je er namelijk voor kiezen of je remover neemt met of zonder aceton. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een acetonvrije remover, dus zal ik deze manier nog vaak gaan toepassen. 


Echter, als je 1 vinger hebt gelakt of nog wat restjes glitters op je nagels hebt zitten kan ik me voorstellen dat het dan te veel werk is om te knutselen met watjes en aluminiumfolie. En ook als je op reis gaat of onderweg bent is dat nogal een gedoe. In die gevallen geef ik de voorkeur aan een potje met kunstnagelremover! Echt een uitkomst!

Het lijkt wel steeds makkelijker om glitter nagellak te verwijderen, hoera! Gotta love glitters! Nu ik dit weet zal ik vaker mijn glitter lakjes uit de kast trekken, what about you?

Until next time,
Serena Verbon