maandag 31 januari 2011

Review: Revlon Colorstay foundation

 

In mijn London Beauty Shoplog video liet ik hem al zien, de Revlon Colorstay foundation. Toen ik een beetje zat te klagen over de foundation van Bobbi Brown en MAC - dat moet toch goedkoper kunnen - raadde jullie mij namelijk massaal deze foundation aan. Hier in London verkopen ze Revlon gewoon bij de Superdrug, dus sloeg ik mijn slag. Ik draag de foundation pas de afgelopen 2 dagen, maar het bevalt me nu al zo goed dat ik het meteen met jullie wil delen.



Revlon Colorstay bestaat er voor de droge/normale huid en de gecombineerde/vette huid. Ik heb die voor de gecombineerde/vette huid gekocht in de kleur 330 - Natural Tan. Deze kleur heeft een gele ondertoon en is vergelijkbaar met MAC NC40. Natural Tan is een fractie lichter van kleur en iets minder oranje, vergeleken met MAC NC40. In een flesje zit 30 ml en de prijs is omgerekend zo rond de 15 euro.


Net zoals de foundation van MAC heeft deze een draaidopje, maar ik vind het zo wel lastig doseren. MAC verkoopt er handige pompjes bij, maar de Revlon niet. Het MAC pompje past helaas ook niet op het flesje van Revlon (yes, ik heb het gepast!). Revlon Colorstay heeft een SPF6, dat is minder dan de foundation van MAC met een SPF15.


De foundation heeft dezelfde structuur als de Studio Fix Fluid van MAC, een beetje dik maar wel smeerbaar. Ik breng het op dezelfde manier aan als altijd en verdeel het met mijn roze kabuki brush. Het verdelen gaat goed en de foundation is vrij dekkend. Just what I need! Gedurende de dag blijft de foundation prima op zijn plek. Het gaat niet glimmen en ook zie je geen plekjes waar de foundation is opgedroogd rondom velletjes/wondjes (als je acne hebt dan snap je wel wat ik bedoel).

Hoewel de kleur van mijn gezicht op de foto niet exact hetzelfde is als de kleur van mijn, is de kleur in het echt (en zonder flits dus) goed gekozen. Je ziet geen verschil! Revlon Colorstay maakt mijn huidskleur niet flets of grijzig maar geeft me juist een mooie, gezonde gloed. Mijn gezicht is heel egaal en zelfs zonder concealer dekt het mijn oneffenheden. Love it!


Op de foto heb ik trouwens een beetje zitten spelen met mijn nieuwe make-upjes! Vandaag in de Westfield Mall kocht ik nieuwe eyeshadows en een blush bij Make Up Store. Ik heb hieronder even een foto gemaakt, maar een uitgebreide review volgt uiteraard nog.


Anyways, mocht je nog op zoek zijn naar een goede, dekkende foundation voor een betaalbare prijs, check dan zeker even de Colorstay foundations van Revlon. Via een link van een bezoeker vond ik de volgende kleurvergelijkingen met MAC Studio Fix Fluid;

Ivory: NW 15 lightest of the bunch
Buff: NC20 best match for fair NCs
Sand Beige: NC20-25 with somewhat neutral undertones
Nude: NC25 with peachy undertones, definitely not for pinks or true golden
Natural Beige: NW20 tends to run pink
Medium Beige: NC27 between Sand Beige and Golden Beige
Fresh Beige: NW25 with pinky undertones
Golden Beige: NC30 with truest yellow/olive undertones
Warm Golden: NW30/NC30 with somewhat neutral undertones
True Beige: NW30 with pinky undertones (for Fresh Beige in summer)
Natural Tan: NC40/NC42 more neutral than golden caramel
Early Tan: NW35 with somewhat peach undertones
Rich Tan: NC 40/42 with yellowish undertones
Golden Caramel: NC40/NC42 more golden than natural tan
Toast: NW43/NC45 with neutral undertones
Rich Ginger: NW45 very peachy-pink
Caramel: NC45 seems to run true to color
Cappucino: NC50 slightly more peach than Caramel
Mahogany: NW50/NC55 the darkest of NWs but not extremely peachy
Mocha: NW55 seems to be very cool toned, almost grey undertone

Revlon wordt niet overal verkocht in Nederland, eigenlijk zijn er maar weinig verkooppunten. Sanaz (mijn London reisgenootje) van  A Shott of Beauty heeft de Revlon verkooppunten opgezocht en ik mocht ze van haar kopiëren voor op mijn site;

Drog. Visser Jan Oldenburglaan 15 1861 JS Bergen
DA de Groot Andesdreef 41 3563 GB Utrecht
Fa Raemaekers Mastrichterlaan 43 6291 EL Vaals
DA Peter Souren Raadhuisplein 7 6267 CW Cadier en Keer
DA Josefien van Woustraat 38-40 1073 LM Amsterdam
DA Lillian Leidsestraat 74-76 1017 PD Amsterdam
FA Dessing BV Hof van Spaland 32 3121 CB Schiedam
DA De Salamander van Hoytemastraat 83 2596 EP Den Haag
FA Winnubst Hoytemastraat 40 2596 ER Den Haag
Etos 6016 Gildeweg 6 4383 NK Vlissingen
DA Verwey Julianalaan 16 3722 GB Bilthoven

Als jullie meer verkooppunten weten let me know!

Waren jullie al bekend met de Revlon Colorstay foundations? 

Until next time,
Serena Verbon