zondag 16 januari 2011

Review: Lu'Lur Body Scrub

Een tijdje terug schreef ik over Mandi Lulur, een traditionele Indonesische beautybehandeling die aanstaande bruidjes ondergaan zodat ze op hun big day stralen en heerlijk zacht aanvoelen. De Lulur scrub bestaat uit een mengsel van verschillende Aziatische ingrediënten. Gelukkig hoeven we niet de toko in te duiken en te experimenteren met de verhoudingen, want bij de webshop Be So Pure verkopen ze gewoon kant-en-klare Lulur scrub in een potje. Ik testte het voor jullie uit en hieronder lees je mijn ervaringen.



De Lulur scrub is van het merk Lu'Lur by USPA en zit verpakt in een aardige pot van 200 ml. De scrub is in poedervorm, wat betekend dat je het zelf nog moet aanlengen met bijvoorbeeld olie (kokos olie, avocado olie, olijf olie), kokosmelk of water. De prijs van een pot is € 24,90.

Zelf vind ik dit een ideale vorm omdat er op deze manier geen conserveringsmiddelen aan te pas hoeven te komen. Je maakt gewoon iedere keer een verse scrub, je bepaald zelf met wat je het aanlengt en hoeveel je gaat maken. De ene keer heb je maar een beetje nodig voor alleen je gezicht en de andere keer wat meer omdat je je lichaam wil behandelen. Op deze manier kun je dus lekker variëren en zelf bepalen hoe lang je met zo'n potje doet.


Rijstbloem (Oryza Sativa), Hibiscus extract (Hibiscus sabdariffa), Tunmeric Madras (Curcuma Longa), Sandalwood (poeder, Santalum Album), Xanthan Gom (Xanthomonas Campestris), Polysorbaat 20, Ylang Ylang (Cananga Odorata), Jasmijn Absoluut (Jasminum Officinalis).

De rijstbloem is zeer fijngemalen rijst die zorgt voor een mild scrub effect. Rijstenzymen verzachten de droge, geïrriteerde huid. Kurkuma, het gele kruid, is een sterke anti-oxidant die zorgt voor een heerlijke gladde en zachte huid. Zuivere Jasmijnolie is kalmerend en verzachtend en zorgt dat de hydratatie van je huid in balans wordt gebracht. Polysorbaat-20 zorgt er voor dat de Jasmijnolie goed verdeeld blijft over de rest van het mengsel. De scrub is geschikt voor alle huidtypes, zelfs de gevoelige huid. De scrub is ook geschikt voor veganisten.

Om een bodyscrub te maken schep je wat Lulur poeder in een kommetje... 

...en leng je het aan met olie. Ik koos voor argan olie.

Je mengt alles door elkaar tot het een smeuige pasta vormt, zoals hierboven. Op het potje staat dat je ongeveer 1/3 van het potje nodig hebt om je hele lichaam te scrubben*. Zelf nam ik een kleinere hoeveelheid omdat ik alleen mijn benen wilde scrubben. 

Ik neem het kommetje mee naar de badkamer en scrub mijn vochtige huid met de Lulur. Afspoelen met warm water, droogdeppen en voila. Een zijdezachte huid! Mijn benen voelen heerlijk glad en gevoed aan! Ze ruiken ook subtiel naar de Lulur zelf, een hele fruitige, bloemige en mild kruidige geur. Erg tropisch!

*Ik heb 3 kleine lepels poeder met olie gemengd, en daar kon ik mijn benen, rug en armen mee scrubben. Als de Lulur in contact komt met water wordt het lekker milky en verdeeld het extra goed over je lichaam, het is dus zuiniger in gebruik dan wat er op het potje staat, als je het mij vraagt.


Lulur scrub kun je ook voor je gezicht gebruiken. Als je een erg droge huid hebt kun je het ook met olie aanlengen, maar ik heb een vette huid dus leng ik het aan met water. De kleur is meteen anders dan met olie, namelijk goudgeel (in plaats van oranjegeel). 


De scrub verdeeld niet egaal over mijn gezicht, maar dat maakt in principe niet uit. Ik breng het aan met ronddraaiende bewegingen op een gereinigde huid zodat de Lulur overal op mijn gezicht is geweest. Ik laat het daarna 10 minuten met rust. Het begint een beetje te trekken na een tijdje. Na 10 minuten spoel ik het af met lauwwarm water en mijn huid is SOFT! Amazing. Het ziet er ook meteen frisser en egaler uit, heb ik het idee. Echt heel fijn.

Ik snap wel dat een Mandi Lulur behandeling van oorsprong een Royal Treatment is. Het zijn luxe ingredienten en ik krijg er ook echt een luxe gevoel bij. Mijn huid is superzacht en glad en ik vind het daarbij ook leuk dat het een traditionele Indonesische behandeling is. Terug naar mijn roots!

Koop je eigen Lulur scrub bij de webwinkel Be So Pure, een prachtige shop met heerlijke natuurlijke beautyproducten. Als je van 100% puur houdt is deze shop zeker de moeite waard om even te bezoeken.

Until next time,
Serena Verbon