zondag 16 januari 2011

Ombre Hair: I want it!


Ik wil dit! Vorig jaar zat ik een aantal fashionblogs te browsen toen ik op het kapsel van dat meisje van FashionToast stuitte. Ze is Asian, like me, maar die blonde punten stonden helemaal zo gek nog niet. Sterker nog, het staat haar geweldig! Ik wil dit ook! 


Hieronder een paar foto's die ik van haar site heb geplukt;



Het enige wat me lange tijd heeft weerhouden is het feit dat ik bang ben dat mijn haren eruit zullen gaan zien als een bosje opgedroogd stro. Zo van 'Hee, nieuw kapsel? Of is het al lang dood?'. Ik heb mijn haren ooit, back in the day, laten ontkleuren en vervolgens knalrood geverfd in een kapsalon in Bosnie. Ja ja, Rihanna keek haar coupe gewoon bij mij af, I'm telling you!

Anyways, de eerste maand was het allemaal leuk en aardig, maar daarna veranderden mijn haren in een vogelnestje waar zelfs de smerigste mussen geen eieren in kwamen leggen. Het was droog, touwig en slierterig. The horror! Ik besloot mijn haren nooit meer chemisch te behandelen en tot op de dag van vandaag ben ik trouw gebleven aan deze belofte. Ik heb mijn haren al zo'n 8 jaar niet ontkleurd of geverfd.

Nu denk ik dat er wel een verschil zit in een Bosnische huis- tuin- en keukenkapper (de kapster haalde alle spullen namelijk gewoon bij de buurtsuper) en een professionele haarsalon. Volgens Angel bestaan er tegenwoordig betere middelen die de haren minder beschadigen en als ik het in een goede kapsalon laat doen en mijn haren goed verzorg, dan zou het allemaal niet zo snel droog moeten worden.

Nou, weet je wat, ik ga het er gewoon op wagen. Ik wil mijn haren mooi ombre laten kleuren, alsof de zon er net iets te lang op heeft geschenen en dus niet alsof ik mijn haren in een emmer bleek heb gehangen en de tijd ben vergeten. Onderstaande foto's bijvoorbeeld vind ik weer net iets te veel van het goede;


Ik wil echt een geleidelijk kleurverloop en aangezien mijn haren bij de wortels praktisch zwart zijn wil ik geen witblonde punten. Ik denk eerder zoiets als dit;


Ik ga me even verdiepen in goede haarsalons en zodra ik een afspraak heb gemaakt laat ik het jullie weten! En natuurlijk zal ik de behandeling voor jullie filmen voor op de site. Wat vinden jullie van de ombre hair trend? Zal het me staan, denk je?

Until next time,
Serena Verbon