maandag 17 januari 2011

Review: Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream

Mijn linkerhand is heilig. Dit is mijn swatch hand en ik wil dat deze hand er koste wat kost mooi en verzorgd uit blijft zien. En dat is nog wel eens lastig, aangezien ik op het lab met uitdrogende middelen zoals alcohol werk, heel vaak mijn handen moet wassen (iedere keer voordat je het lab verlaat) en vaker dan een gemiddeld persoon mijn nagels lak. Mijn nagelriemen verzorg ik daarom extra goed en dat doe ik met Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream.


Dat ik gek ben op natuurlijke producten weten jullie, maar Burt's Bees is toch wel een van mijn favoriete natuurlijke merken. Al eerder reviewde ik hun Lip Shimmers en Radiance (eye)cream



De Lemon Butter Cuticle Balm zit verpakt in een tinnetje van 17 gram. Het is daarom een vrij compact en handig formaatje die je gemakkelijk even in je broekzak of handtas steekt. De prijs van een tinnetje is €7,90.


Hoewel de naam suggereert dat het hier om een cream gaat vind ik de structuur eerder zoals die van een balm. Het bestaat voor het grootste gedeelte uit bijenwas en candellilawas, een plantaardige wassoort. Ook is er cacoaboter aan toegevoegd en dat is altijd vrij hard. Het is daarom meer te vergelijken met een waxy lipbalm in plaats van een romige creme. De ingredienten zijn 95% natuurlijk, de overige 5% bestaan waarschijnlijk uit tocopheryl acetate (vitamine E) en beta-caroteen (pro-vitamine A). Er zijn geen kleur-en geurstoffen toegevoegd en ook geen conserveermiddelen. Omdat er ook geen water is toegevoegd is de houdbaarheid vrij lang, namelijk 1 jaar.


De gebruikte ingrediĆ«nten zijn voedend en verzorgend voor de nagelriemen. Citroen olie is een veelgebruikt ingredient in hand- en nagel verzorging omdat het bekend staat om de verstevigende werking op de nagels. Daarbij ruikt het heerlijk fris en fruitig!


Als je Lemony Flutter van Lush gewend ben is deze Cuticle Cream even wennen. Waar je bij Lemony Flutter gewoon een lik uit de pot kunt nemen moet je voor Burt's Bees iets meer moeite doen. Het 'beginnetje' is even lastig omdat het een vrij stevige balm is. Je kunt heel hard over de balm wrijven tot je uiteindelijk wat cuticle cream op je vingers hebt zitten, maar ik deed het volgende; ik pakte een bokkepootje en wipte wat balm omhoog. Dit bracht ik aan op mijn nagels.

Als het beginnetje er eenmaal is, is het de volgende keer een fluitje van een cent om wat balm op je vingers te krijgen. Ik heb nu een soort deukje of kuiltje in de balm zitten en het lijkt op die plek ook meteen wat zachter te zijn. Het gaat in ieder geval erg makkelijk nu!


De balm is HEAVENLY! Laat het een paar tellen op je nagelriemen zitten en het veranderd in een zachte cream die je gemakkelijk kunt inmasseren. Hij trekt lekker snel in en ruikt erg lekker naar frisse citroentjes. Ik smeer mijn nagelriemen minstens een keer per dag in en ze voelen altijd zacht aan. Ik heb al een poosje geen velletjes of scheurtjes meer en ze zien er gewoon goed en gezond uit.

Ik weet dat iedereen altijd superfan is van Lemony Flutter, en ik moet zeggen dat ik daar ook erg tevreden over was. In verhouding is Lemony Flutter zelfs goedkoper. De enige reden waarom ik Burt's Bees boven die van Lush zal verkiezen is het handige, compacte formaatje. Ook heb ik het idee dat deze balm langer meegaat dan Lemony Flutter. Ik had toen zo'n klein sample formaatje en die werd binnen het jaar toch echt wel een beetje ranzig en begon vreemd te ruiken. Daarnaast speelt persoonlijke voorkeur ook een rol, houdt je meer van creamy butters of heb je liever een wat steviger goedje? De geur, de snelle intrektijd en de verzachtende werking is in ieder geval van beide producten hetzelfde.

Weten jullie nog dat ik een tijdje geleden vertelde over Dior Creme Abricot? Qua substantie vind ik deze nagelriem cream nog steeds wel te sticky, de ingrediĆ«nten zijn allesbehalve natuurlijk en de prijs is ook wat aan de hoge kant, maar nagels versterken doen ze zeker wel. De cream trekt niet snel in en wordt daarom aangeraden om 's avonds voor het slapen gaan te gebruiken. Om deze redenen geef ik eerder de voorkeur aan Lush/Burt's Bees dan aan deze van Dior, maar als je echt op zoek bent naar iets wat je nagels harder maakt is Dior je perfect match. Ben je op zoek naar iets wat je nagelriemen verzorgt en verzacht, ga dan voor Lush of Burt's Bees.

Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream is te koop bij Sephora en bij De Tuinen. Online is het te koop bij Zalando.nl en bij de natuurlijke webshop Be So Pure.

Until next time,
Serena Verbon