maandag 17 januari 2011

Battle #2 Bos & Natuur: THE LOOK!



Jullie zijn vast heel benieuwd naar de look die Silja en ik hebben gecreëerd bij het thema 'Bos & Natuur'! Hierboven in de video laat ik zien wat ik er van heb gemaakt. Hieronder vind je betere (close-up) foto's en een lijstje van de make-up die ik heb gebruikt. Vanavond maak ik bekend wie de volgende kandidaat wordt en wat het nieuwe thema is van The Battle of the BeautyBloggers! 


Full Face pictures;




Close-up pictures;




Gebruikte make-up;

Face
Voor het gezicht heb ik mijn MAC foundation gemengd met mijn nieuwe Bobbi Brown foundation en een lik Clarins Beauty Balm. Het resultaat mag er best zijn, al zeg ik het zelf, want mijn huid oogt mooi egaal en fris!

Eyes
Voor de ogen gebruikte ik Michael Todd's eyeshadow primer en een zwarte fluidliner genaamd City Love. Daar bracht ik een donkerpaarse oogschaduw over aan uit het 88 Shimmer Palette, een shimmery mosgroen pigment (merk en kleur: onbekend) en bij de wenkbrauwaanzet en net iets boven de crease de bordeauxrode kleur Vainglorious uit de MAC Venomous Villains collectie. De look maak ik af met een zwart oogpotlood (Lancome) en zwarte mascara (Boots No.7 360 degrees).

Eyebrows
De wenkbrauwen heb ik geshaped in de vorm van takken aan een boom en dat deed ik met een aubergine Cat Eyes oogpotlood van Pop Beauty (kleur; Black Dahlia) en een bronze/gouden oogpotlood van MakeUpStore genaamd Czar (zei ik het toch goed in de video!). Ik verwarm de potloden kort in een vlammetje zodat ze iets zachter worden en ik ze makkelijker kan aanbrengen. Het pigment wordt op deze manier ook sterker en wat je ook kan doen is met een kwastje (ik gebruikte een angled brush) over de zachte oogpotlood vegen en vervolgens de lijnen aanbrengen.

Lips
Voor de lippen koos ik voor een gouden pigment (loose eyeshadow) die ik mengde met een doorzichtige lipgloss. Op de close-up foto ziet het er meer bruinig uit, maar in het echt is het echt een mooie bronze/gouden kleur.


Ik ben heel erg benieuwd naar de look van mijn tegenstander Silja! Vergeet dus niet een kijkje te nemen op haar site om te zien wat zij er van gebrouwen heeft en laat dan ook meteen even een comment achter, wel zo leuk ^^

Vanavond komt er een video online waarin ik live en random een nieuwe kandidaat en thema uitkies met behulp van de fruitmachine. Stay tuned!

Until next time,
Serena Verbon