vrijdag 7 januari 2011

Review: Argan olie dagcreme


Bij de webshop Supernaturals.nl (voorheen Kiss from Nature) verkopen ze beauty producten op natuurlijke basis, zoals de Rosehip & Emu oil die nog steeds goed bevalt. Naast een lijn met emoe olie hebben ze ook een lijn met argan olie, waaronder deze hydraterende dagcremes.


Een dagcreme kiezen blijft moeilijk. Inmiddels ben ik de 25 gepasseerd en is mijn huid dus toe aan anti-age producten (jaja!). Omdat mijn huid vet is trekt het nauwelijks na een douchebeurt, en ik vergeet dan wel eens met een creme te smeren.

De laatste weken gaat het niet zo goed met mijn huid. Sterker nog, mijn huid is van slag. Ik dacht eerst dat het te maken had met een nieuwe skincare lijn die ik aan het uittesten ben voor de site, maar nu begrijp ik dat het door de stress van de afgelopen tijd kwam. Mijn huid was droog met superveel velletjes, maar ook met meer puisten. Scrubben haalde de velletjes niet weg, echt een disaster! Skin from hell!

Inmiddels is mijn huid wel weer wat opgeknapt en nu probeer ik het echt goed te verzorgen met alledrie de reinigings stappen. Dus reinigen, in balans brengen met een tonic en vervolgens hydrateren. Deze natuurlijke cremes van Supernaturals.nl kwamen dan ook als geroepen.
De cremes zijn verpakt in mooie doorzichtige potjes van 60 ml. De prijs per potje is €9,95. De ingrediënten zijn vrij basic en bevatten argan olie en natuurlijke extracten zoals groene thee, citroen, roos, kokosnoot en amandel. Gezien de volgorde van de ingrediënten lijst bevatten de cremes niet erg veel argan olie en natuurlijke extracten, moet ik er wel even bij vermelden.


De cremes ruiken stuk voor stuk heerlijk! Vooral de cremes met citroen, kokosnoot en roos ruiken wat sterker en de cremes met amandel en groene thee ruiken wat subtieler. Ze ruiken allemaal, zoals je ook zou verwachten, naar het bijbehorende extract. Doordat er niet zo veel extract in de cremes zit vraag ik me af of het echt verschil maakt welke soort je kiest. Persoonlijk zou ik gewoon voor de creme gaan die jou qua geur het meeste aanspreekt.


De cremes zijn wit en creamy en glijden zijdezacht over de huid. Je hebt maar een klein beetje nodig voor je gezicht, omdat het zuinig is is gebruik. Binnen no-time is de creme ingetrokken, ik was echt verbaast hoe snel! De huid voelt hierna zacht en gehydrateerd aan en glimt niet. Niet dat de cremes een matterende functie hebben, maar soms zijn cremes voor mij te voedend en glanst mijn hoofd de rest van de dag. Bij deze cremes is dat gelukkig niet het geval.


De argan olie in deze cremes heeft eigenschappen die goed zijn voor de huid. Argan olie wordt ook wel het goud van Marokko genoemd, omdat het niet alleen een kostbare olie is (en een grote bron van inkomsten voor Marokko) maar ook een prachtige, goudgele kleur heeft. Argan olie wordt gewonnen uit de vruchten van Argan bomen. Deze bomen groeien alleen in Marokko. De olie wordt tot vandaag de dag met de hand geperst, vandaar dat Argan olie een van de kostbaarste oliën ter wereld is.


Verschillende studies hebben aangetoond dat Argan olie de huid verstevigt en herstelt. Argan olie bevat Tocopherol (vitamine E), een anti-oxidant wat onmisbaar is om 'vrije radicalen' tegen te gaan. Dit zorgt voor een mooie, gezonde huid en gaat huidveroudering tegen. Verder bevat Argan olie de stoffen Quercitine en Myricetine, die bekend staan om hun bacterie dodende eigenschappen. Argan olie gaat littekenvorming tegen, werkt verzachtend en ontspannend bij Psoriasis, bevordert wondgenezing en is zeer werkzaam bij verbrandingen.


Al met al ben ik best tevreden over deze cremes. De prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde, maar ook de creamy structuur en de snelheid van intrekken bevalt me goed. De potjes zien er leuk uit, de geur is heerlijk en de creme doet gewoon wat 'ie moet doen: hydrateren. Daarbij krijg ik er geen glimmend hoofd van en bevatten de cremes geen methylparabenen, iets waar mijn gevoelige huid nog wel eens van gaat prikken. 

Deze Argan olie dagcremes zijn te koop voor €9,95 bij de webshop Supernaturals.nl. Ze zijn geschikt voor elk huidtype, zelfs de gevoelige, die in de eerste plaats hydratatie nodig heeft. 

Ik heb hier en hier wel eens geschreven over argan olie, maar ik heb er nooit een apart artikel aan gewijd. Zonde! Want argan olie is echt superspul. Ik zal snel een leuk en informatief artikel over argan olie plaatsen, bij deze.

Until next time,
Serena Verbon