vrijdag 7 januari 2011

I Love Berlin & Urban Baroque

Regelmatig hop ik even langs het Kruidvat hier in Houten - ik woon er praktisch boven - als ik uit mijn werk kom. Ik zag dat de nieuwe limited collections van Catrice en Essence in de schappen lagen dus begon ik meteen te snuffelen. Ik heb van beide collecties - naar mijn mening - de mooiste items bemachtigd! Hieronder laat ik close-up foto's en swatches zien.


C01 - Masquerade Ball - Illuminating Powder - €4,49

Toen ik de productfoto's zag van Urban Baroque vond ik eigenlijk alleen deze highlighter interessant. Toen ik alle producten in het echt zag kwam ik tot de conclusie dat ik gelijk had, de rest van de collectie vind ik namelijk zo-zo. De oogschaduw duo's zijn pastellerig en een tikkie saai en de lipstickkleuren zijn ook vrij standaard. De lipsticks zijn erg mooi van kleur, dat wel, maar het zijn kleuren die ik al in mijn stash heb zitten.


Masquerade Ball echter maakt de hele collectie weer goed. Deze compact poeder highlighter zit in een doosje van 8 gram en bestaat uit allemaal leuke pastelkleurtjes en een bobbeltjes relief. Het doet me denken aan de Meteorites Collection Perles van Guerlain van 2 zomers terug:


Zien jullie de gelijkenissen ook, or is it just me? Alleen kost Masquerade Ball slechts € 4,49 en de highlighter van Guerlain is ongeveer 10 x zo duur ;-)

De highlighter is werkelijk prachtig! Het doosje is leuk, maar de binnenkant is nog veel leuker! Het poeder bestaat uit allemaal pastelkleurtjes, een soort lapjeskat idee, en die bolletjes en de shimmers maken het helemaal af. Ben je nog op zoek naar een mooie poeder highlighter dan raad ik je zeker deze aan! Op de huid is het subtiel shimmery, de sparkles weerkaatsen het licht in alle kleuren van de regenboog en geven mijn wangen een gezonde glow. Love it!


De I Love Berlin collectie van Essence vond ik een stuk leuker en speelser (minder saai ook) dan die van Catrice. De verpakkingen zijn lekker kleurrijk en vrolijk, maar ook strak en modern. Ze vielen me gelijk op en ik heb lang staan twijfelen wat ik moest kopen, het was allemaal zo leuk! De connectie tussen Berlijn en de gekozen kleuren zag ik niet zo 1-2-3, maar who cares? 

01 - Love This City - €1,79

Het lakje in de prachtige peachypink kleur 'Love This City' pakte ik meteen. Ik ben dol op lieflijke kleurtjes en dit was echt de perfecte roze perzikkleur (in het echt is de kleur meer roze)! De lak is lekker creamy en dekt vrijwel meteen met de eerste laag, maar ik lak mijn nagels altijd met minimaal 2 lagen voor het mooiste resultaat.

Ondanks het feit dat creamy lakjes altijd wat dikker zijn, lakt de lak vrij dun, wat ik erg prettig vind. De lak glijdt soepeltjes over mijn nagels zonder strepen of raar gedoe. Droogtijd is normaal. Dit is een lakje dat goed dekt, goed lakt en een prachtige kleur heeft voor een klein prijsje. Voor een flesje van 8 ml betaal je slechts €1,79. Echt geen geld!


Een ander item uit de I Love Berlin collectie die ik meteen confiskeerde was het Style Victim palette. Dit palette is echt een genot voor het oog, ik vind het er prachtig uitzien! Die voorkant zo met mooie, sprekende kleuren die als waterverf in elkaar overlopen. Love it! En dan heb ik de binnenkant nog niet eens bekeken, hihi.De binnenkant heeft trouwens een lekker groot spiegeltje, net zo groot als het klepje zelf.

01 - Style Victim palette - €3,49


Het is een vrij groot palette, namelijk iets groter dan 7 x 7 cm. Het palette bestaat uit 9 trendy oogschaduw kleuren. De kleuren bevatten allemaal een hele subtiele en fijne shimmer. De pigmentatie verschilt per kleur.


De kleuren passen prachtig bij elkaar! Linksboven zit een soort koraal/oranje kleur die mooi pigment afgeeft. Het is wel een tricky kleur, als je het niet goed aanbrengt lijkt het alsof je een ontstoken oog hebt, maar het is een perfecte kleur om mee te experimenteren. De overige kleuren zijn vrij 'normaal' en kunnen zowel gecombineerd worden met elkaar als met andere kleuren. Je kan er een daily look mee maken, maar net zo goed een feestelijke smokey. Kortom, heel handig en lekker all round!



Hieronder swatches over een eyeshadow base heen (van de Hema). Ik gebruikt een spons applicatortje en zet dan 1 veeg op mijn huid:



Zoals je ziet is de pigmentatie niet echt om naar huis te schrijven, maar voor 3,49 euro vind ik het nog best goed! De koraaloranje kleur (linksboven), zwart (links, middelste rij), teal (middelste, laatste rij) en jeansblauw (rechts, laatste rij) geven het beste pigment af en blijven het beste zitten van allemaal. De mooie zilvergrijze kleur rechtsboven viel het meest tegen.

Hoewel ze subtiel shimmery lijken in de pan, zijn ze op de huid echter meer mat en chalky. Great! Want ik heb al shimmers genoeg. Maar als je echt voor een shimmery palette gaat houdt dit dan in je achterhoofd. De kleur linksonder is mooi als highlighter voor je wenkbrauwbot. Anyways, als je op zoek bent naar leuke nieuwe kleurtjes oogschaduw van prima kwaliteit voor een zacht prijsje, dan is dit palette zeker een aanrader.

Ik vind het echt leuk om 'schatten' te ontdekken tussen de budget make-up. Het hoeft ook niet allemaal zo duur vind ik. Soms laat ik me verleiden door luxueuze verpakkingen en dure merknamen, maar eigenlijk ben je gek als je niet geregeld tussen de budget make-up snuffelt of op zoek gaat naar een goedkopere dupe! Toch?

Wat zijn jullie budget make-up schatten? Ik verkies het Hema wenkbrauwpotlood boven die van Lancome en ik zweer bij budget nagellak!

Until next time,
Serena Verbon