zondag 23 januari 2011

Jemma Kidd Make-up


Al een tijdje was ik erg benieuwd naar de make-up van Jemma Kidd. Ik zag het wel eens voorbij komen in buitenlandse webshops en op buitenlandse blogs, maar toen ik zag dat ze het bij Zalando.nl verkochten moest ik wel een bestelling plaatsen! Ik bestelde een oogschaduw palette, een lipgloss trio en 2 oogpotloden.

Bij Zalando betaal je geen verzendkosten en het is na 2 dagen al in huis! Mijn moeder heeft er ook al een paar keer besteld en we zijn erg tevreden over de service. Alles komt netjes verpakt binnen in een doos, de producten zijn afzonderlijk van elkaar verpakt in plastic ziplock zakjes en er zit een duidelijke factuur bij.



In de rode langwerpige doosjes zitten de i-cinic eyes oogpotloden. Omdat ik al veel zwarte oogpotloden heb besloot ik om eens iets anders te kiezen, dus ging ik voor een donkergrijs (07 - rock chic) en smaragdgroen (04 - drama queen).


De potloden glijden heerlijk zacht over de huid heen en geven meteen goed pigment af. Ze zijn redelijk smudgy, dus een goede 'basis' voor smokey eyes. Of ze de hele dag goed op mijn oogleden blijven zitten (en gaan creasen) moet ik nog uittesten, maar binnenkort maak ik een nieuw artikel met een look en dan laat ik het jullie weten. Eerste indruk is in ieder geval goed! De prijs per oogpotlood is €11,00.


Het lipgloss trio bestaat uit 3 mini-size lipglossjes met 3,4 ml gloss per stuk. Ze zitten in een houden, maar, ze kunnen de houder niet uit!


De bedoeling is dat je de gloss naar boven 'slide' zodat je het dopje kunt losdraaien en de gloss kunt gebruiken. Persoonlijk vond ik dit een beetje onhandig. Stel dat je een favoriete kleur hebt die je mee wil nemen naar de club, dan moet je meteen de hele houder meenemen. Dat is nogal een dik ding! Het is namelijk 3 cm dik. En als 1 kleur op is en je gewoon de andere 2 kleuren wil gebruiken, blijf je ook met die dikke houder. Dus nee, niet zo handig. De prijs is wel lekker, namelijk €12,00. Dat is dan €4,00 per gloss.

spons applicatortje


De gloss is heel fijn. Niet sticky, mooie kleuren met redelijk veel pigment. Het zijn geen dekkende glossjes, maar ook niet supersheer. De geur is ietwat zoetig, maar niet vervelend. De glossjes zijn wat aan de dunne kant, dus je hebt niet veel nodig.


Omdat ik erg benieuwd was naar de oogschaduw bestelde ik het Fashion Junkie Eye Palette. De prijs hiervan is €20,00. In het palette zitten 9 prachtige kleurtjes en een groot spiegeltje. De vormgeving van het palette doet me denken aan die uit de Essence I Love Berlin collectie.



De swatches vallen een klein beetje tegen. Sommige kleuren (de linkerrij van boven naar beneden) heeft goed pigment, maar de rechterrij bijvoorbeeld weer niet. Vooral de kleur rechtsonder is zwak gepigmenteerd. 

Ik probeerde de kleuren met mijn vingers uit op mijn oogleden en wat blijkt, de pigmentatie is ineens veel intenser! Alle kleuren komen mooi tot hun recht op mijn ogen. De structuur is een beetje creamy/poederachtig en de kleuren zijn goed met elkaar te blenden. De finish is shimmery/metallic, waarbij de kleur in het midden onderin de meeste shimmers vertoont. De oogschaduwkleuren uit dit palette zijn dus prima, alleen in combinatie met een kwast brengen ze minder goed aan. Ik raad aan om eerst met de vingers te werken en vervolgens (eenmaal op de oogleden) te blenden met een kwast.

Zo, dat waren de swatches en reviews van de Jemma Kidd make-up producten. De prijs kwaliteit verhouding is goed, naar mijn mening. Het is denk ik het beste te vergelijken met de wat duurdere drogisterij make-up zoals Rimmel, Maybelline, Gosh en L'Oreal. Van al deze producten ben ik het meeste te spreken over de oogpotloden.

Ik ga er binnenkort een look mee maken!

Until next time,
Serena Verbon