zondag 23 januari 2011

Glitter nagellak verwijderen


Zoals jullie weten ben ik dol op glitters en met name glitter nagellak. Maar glitters zijn altijd zo'n ramp om van je nagels te krijgen! Een groot nadeel en de reden dat ik het niet zo vaak draag. Ik eindig altijd met een berg pluizende watjes en opgekropte frustratie. Van veel lezeressen kreeg ik de aluminium-inpak-tip. Ik probeerde het gisteren en ik was pleasantly surprised! Ik deed een klein testje, met hieronder het resultaat...




Ik knipte ronde wattenschijfjes door midden (tip van Sanne) en een stuk aluminiumfolie knipte ik in langwerpige stukjes van ongeveer 4 x 7 cm. 

Omdat ik analytisch ben aangelegd wilde ik meteen een klein experimentje doen! De watjes moeten gedrenkt worden in nagellakremover en het leek me interessant om pure aceton te vergelijken met acetonvrije remover en om de ene helft 5 minuten te laten intrekken en de andere helft 10 minuten.

  • Mijn pink krijgt pure aceton met 5 minuten intrektijd
  • Mijn ringvinger krijgt acetonvrije remover met 5 minuten intrektijd
  • Mijn middelvinger krijgt pure aceton met 10 minuten intrektijd
  • Mijn wijsvinger krijgt acetonvrije remover met 10 minuten intrektijd


Ik giet behoorlijk veel aceton/remover over de watjes heen en wikkel ze strak om mijn vingertoppen heen. Daarna meteen strak het aluminumfolie eromheen vouwen. Na de inwerktijd pakte ik het aluminiumfolie stevig beet en verwijderde dit al drukkende op mijn nagel door het er af te trekken (ik hoop dat dit duidelijk is zo). Het resultaat hieronder;


Zoals je ziet zijn dit niet bepaald de resultaten die je zou verwachten. Ik zou althans verwachten dat alle glitters wel weg zouden zijn na 10 minuten intrekken met pure aceton! En dat terwijl na 10 minuten intrekken met acetonvrije remover wel alles zo goed als weg is!

Mijn conclusie uit dit experimentje is daarom dat het heel belangrijk is dat je de watjes en het aluminiumfolie zo STRAK mogelijk omwikkelt. Ik denk, hoe strakker hoe beter. Daarnaast zal ik persoonlijk de voorkeur geven aan 10 minuten intrekken met acetonvrije remover boven 5 minuten intrekken met pure aceton. Aceton is heel uitdrogend voor je nagels en maakt ze, bij veel of te lang gebruik, broos en slap.

Misschien kan je alles zelfs 5 minuten laten intrekken met acetonloze remover, als je het maar strak genoeg inwikkelt. Maar hier kan ik nog geen uitspraak over doen, dat zou je zelf eens moeten uitproberen. Deze truc is in ieder geval IDEAAL om glitters te verwijderen. Voortaan doe ik het zo! Scheelt een hoop frustratie en pluizende watjes. Volgende keer ga ik alles strakker omwikkelen. Trouwens, de glitterresten die er nu nog op mijn nagels achterbleven waren zodoende week dat ik ze gemakkelijk met een watje kon verwijderen.

Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben! Ik vond het in ieder geval een geweldige tip van mijn bezoekers, dankjewel!

Until next time,
Serena Verbon