zaterdag 15 januari 2011

Bobbi Brown Bloggers Event 2011


Gisteren was ik aanwezig bij het Bobbi Brown Bloggers Event, een uniek event speciaal georganiseerd voor beautybloggers. Een keer per jaar moeten de vaste Bobbi Brown Make-Up Artists een examen afleggen en niemand minder dan Eduardo Ferreira, de rechterhand van Bobbi herself, moest hun beoordelen.


De Bobbi Brown MUA's hadden modellen nodig voor hun examen dus wat is er dan leuker om een stel bloggers uit te nodigen om model te zitten en tegelijkertijd deze unieke ervaring kunnen mee maken? Ik vond het in ieder geval slim bedacht en ik waardeer het dat men bloggers steeds serieuzer neemt in de beauty wereld. Ik was samen uitgenodigd met Seren van Pop Your Color, Elise van I Love Beauty News en Debbie van Lushious Beauty. De andere beautyblogger heeft op het laatste moment afgebeld hoorde ik, dus ging Isabelle van het PR bureau (overigens met alle plezier) model zitten.

Hieronder een aantal foto's die genomen zijn tijdens het event;





De Bobbi Brown MUA's moeten jaarlijks een soort van opfris examen afleggen om te zien of ze alle kneepjes van het vak nog voldoende onder de knie hebben en om te zien hoe ze met hun klanten omgaan. Wij werden op een stoel geplaatst en behandeld als klant bij de Bobbi Brown counters. Het doel was om ons een gehele make-over te geven binnen 45 minuten (!) en ons daarbij een volledig ingevulde face chart mee te kunnen geven. Ik vond het nogal een opgave in zo'n korte tijd. 

Ik werd onder handen genomen door Peggy en die ging echter meteen aan de slag zonder een teken van stress. Peggy werkt normaal gesproken 3 dagen in de week bij de Bobbi Brown counter in de Bijenkorf Amsterdam, daarnaast heeft ze haar eigen beautysalon.

Mijn huidtype en -kleur werden bepaald

Coverage! Concealer en foundation time! Dat is nogal een opgave met mijn huid, die niet overal egaal gekleurd door pigmentatie verschil en dan heb ik ook nog donkere littekens op mijn kin en voorhoofd.

My lap. Eduardo was fan van mijn legging en gaf me wel 3 keer een complimentje, zo schattig.

Tijdens het examen liep Eduardo rondjes om te kijken hoe alles ging. Zo nodig gaf hij de MUA's tips en deed soms iets voor. Hierboven gooit hij er nog een extra laag concealer overheen geloof ik.

Peggy ging als een speer! We waren als eerste van de 5 klaar en mochten daarom ook als eerste worden beoordeeld door Eduardo. Hij vond de huid mooi gedaan, Peggy had de juiste vorm en kleur foundation gekozen, en de kleur lippenstift was ook een succes. Op deze foto lijkt de kleur feller, maar in het echt is het een mooie subtiele framboos-achtige kleur die op de kleur van mijn lippen lijkt, maar dan mooier. In de lippenstift zit een blauwe ondertoon en met mijn gelige huid staat dat juist lekker fris. Kleuren die mij minder mooi staan zijn kleuren met een bruine of oranje ondertoon, zei Eduardo. Op de wangen een subtiel blosje en mijn ogen zijn opgemaakt met neutrale bruine en groene kleuren.


De face chart was niet 100% volledig ingevuld (op de achterkant ontbraken mijn adresgegevens) en dat was geloof ik het enige puntje van kritiek voor Peggy. Voor de rest deed ze het top, en daar ben ik het mee eens. Ik zie er lekker fris en fruitig uit en helemaal Bobbi style. Wat ik knap vond was dat ze, tussen het opmaken door, voldoende uitleg gaf bij alles wat ze deed. Als ze iets aanbracht wist ik dus meteen waarom ze dat deed en dat is als klant erg prettig voor als je het thuis wil herhalen.

Ik vond het superleuk om aanwezig te zijn bij dit Bloggers Event! Het was leuk om op deze manier kennis te maken met Bobbi Brown, andere bloggers te ontmoeten, handje te schudden met Eduardo en de meiden van het PR bureau. Natuurlijk kregen we ook een goodiebag mee waar ik erg blij mee ben!

Sorry dat ik niet live heb gevlogt, maar mijn Galaxy Tab werkte niet echt mee en in de kelder van het hotel was helaas niet al te goed bereik. De BB concealer is trouwens mijn favoriete concealer, lees hier de review. Ik heb inmiddels ook een foundation van BB, de review hiervan volgt uiteraard nog.

Until next time,
Serena Verbon