zaterdag 29 januari 2011

And the winner is...


Vorige week vroeg ik jullie om beauty producten te nomineren voor The Beauty Black List. Producten waar je zulke slechte ervaringen mee hebt gehad dat je ze regelrecht in de prullenbak smeet. Producten zo slecht dat je een plan hebt gemaakt om de fabrikant te bekogelen met rotte eieren. Producten die je het liefst op de brandstapel ziet branden, in plaats van op je gezicht. Goed, de strekking moge duidelijk zijn. Ik heb eens even lekker ouderwets geturfd (en dat was me nogal een klus) en de resultaten van jullie nominaties vinden jullie na de klik...


Zo, was dat niet fijn? Even helemaal los gaan op ramp producten en slechte ervaringen delen en herkennen! Dat moet een hele opluchting zijn geweest. Het is fijn om te lezen welke beautyproducten goed worden bevonden, maar het is minstens net zo nuttig om te lezen welke producten je beter kunt vermijden.

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik ontzettend blij ben met jullie enorme respons. Ik heb alle comments gelezen - ja echt alle 463 of them - en ik vond het echt leuk dat er zoveel interactie was met elkaar. Het leek haast wel een forum! Anyways, zoals ik al zei ben ik dus aan het turven geslagen en uit jullie comments heb ik het volgende geconcludeerd;

Veel besproken producten zijn reinigingsdoekjes en oogmake-up removers. Ik heb verschillende merken en soorten voorbij zien komen en de meest voorkomende klacht was het geprik en de roodheid. Zelf heb ik daar ook last van, bij alle doekjes die ik tot nu toe heb geprobeerd, zelfs de producten die speciaal voor een gevoelige huid bedoeld zijn. Etos eigen merk heeft oogmake-up remover pads (niet het spul in het flesje, echt de pads!) met lotion, voor de gevoelige huid. Deze prikt niet bij mij en haalt alles goed weg zonder een vettig laagje achter te laten. Ik heb momenteel de oogmake-up reiniger van Clarins, maar in de budget categorie is deze van de Etos echt een aanrader.


Ook mascara's, deodoranten en nagellak removers zijn een heikel punt. Ik heb verschillende merken en producten langs zien komen in deze categorie. Mascara's klonteren, verzwaren of doen absoluut niets. Er wordt compleet door deo's heen gezweet en ze geven witte vlekken en strepen. Nagellak removers stinken en drogen je nagels enorm uit. Ik moet zeggen dat ook ik nog niet de perfecte deo heb gevonden. Ik heb er nu eentje van Secret (Amerikaans merk, een creamstick deo) en aan het einde van een drukke dag ruik ik mezelf gewoon een beetje (ewl!). En dan ben ik nog niet eens een erge zweter!


Mijn favoriete mascara heb ik wel gevonden, dat is Boots No.7 in lashes 360˚. Deze mascara scheidt mijn wimpers mooi, geeft ze volume en een krul zodat ze de hele dag rechtop staan. Ik gebruik geen wimperkruller meer sinds ik deze mascara heb ontdekt! Qua nagellak removers ben ik erg tevreden over Herome Caring Nail Polish Remover (pyramidevormige fles met blauwe vloeistof). De geur is erg prettig en doet me denken aan Chanel No.5 en daarbij laat het een soort voedend olielaagje achter op mijn nagels. Deze remover droogt mijn handen en nagels niet uit en doet zijn werk goed. Het enige nadeel is de prijs, zo'n fles kost namelijk wel €7,99 en dat vind ik nogal wat (ik doe er ongeveer 2 maanden mee, soms korter).


Verder viel het me op dat de meningen nogal verdeeld waren over nagellak van MNY, Essence, Catrice en Chanel. Chanel nagellak viel grotendeels tegen - men verwachtte nu eenmaal meer van zo'n high-end merk met idem prijs, en terecht. Lakjes van MNY zijn volgens velen overrated en hoewel lakjes van Essence en Catrice op menig blog de hemel in worden geprezen zijn er toch een heleboel mensen die niet snappen waarom dit is. Zelf heb ik geen slechte ervaringen met alle bovengenoemde lakjes.

Goed, zullen we doorgaan naar de top 3 Award Winning producten? Jullie zijn vast wel benieuwd welke producten als hoogste geĆ«indigd zijn op The Beauty Black List!

De derde plaats is voor het 3-stappen-systeem van Clinique

De tweede plaats is voor Syoss, en dan met name de shampoo en conditioner.

En met stipt op 1 zijn de huidverzorging producten van de Hema geĆ«indigd! Met name de komkommer reinigingslotion en de Peeling & Scrub voor de gevoelige huid werden finaal de grond in geboord. Ook voor de foundation, foundationprimer en eyeshadowbase was amper een positief woord over. Gek, ik dacht altijd dat de Hema producten altijd best ok waren, maar dit valt me toch behoorlijk tegen. 


Ben je het eens met de winnaars van The Beauty Black List? Geef je mening hieronder en praat mee. Persoonlijk heb ik geen ervaring met deze top 3, maar ik geloof jullie oordeel en Syoss zal ik niet zo snel kopen. Het 3-stappen-systeem van Clinique wil ik wel graag eens uitproberen om te zien of het echt zo slecht is. En Hema skincare? Die laat ik ook maar even voor wat het is...

Until next time,
Serena Verbon