dinsdag 7 december 2010

Z-Palette

Kennen jullie het Z-palette? Ik zag deze palettes voorbij komen bij YouTube tutorials van o.a. Kandee Johnson en EnKore, extreem goede make-up artists. Het Z-palette is eigenlijk geen 'echt' palette, aangezien je hem moet vullen met je eigen make-up, maar het is echt een onmisbaar ding voor vele MUA's. Ik werd enthousiast en wilde er ook een! Gelukkig verkoopt de NL webshop Enchantra ze gewoon in hun assortiment. 





In bovenstaand filmpje reviewed een van mijn favoriete YouTube MUA's EnKore het Z-Palette. Zoals je kunt zien is het palette een leeg palette en is het de bedoeling dat je het vult met je eigen losse pans. Dat kunnen oogschaduw pans zijn, maar ook pans van blush of concealer.



Ik heb enkele losse pans met oogschaduw liggen omdat deze ooit uit hun doosjes zijn gevallen. Ook heb ik samples gekocht of gekregen (via Douglas nog) en die zijn meestal ook in pan-vorm. En soms heb je gewoon een groot, onhandig en lomp palette (of kit) die je niet steeds wil meesjouwen, dus sloop je de pans er eigenhandig uit. Via sommige websites, speciaal voor visagisten, kun je trouwens losse pans met oogschaduw kopen. Dat scheelt enorm in prijs en je kunt ze gewoon op je Z-palette klikken!









Er bestaan 2 maten van het Z-Palette. De grote is 20 x 12 cm en de kleine is 10 x 10 cm. Ik heb de kleine in een geinige luipaardprint. De binnenkant van het Z-palette is sterk magnetisch, en de onderkanten van je pans zijn dat ook. Ze 'klikken' dan ook hard tegen de binnenkant van het Z-palette aan en blijven daar goed op hun plaats. Je kan ze nog een beetje verschuiven uiteraard en met enige moeite weer van je Z-palette afklikken.



Nog een handig feitje van het Z-palette: de deksel is doorzichtig! De deksel is gemaakt van sterk plexiglas en hierdoor kun je met 1 oogopslag zien welke kleuren er in je Z-palette zitten. Zo hoef je niet steeds alles te openen, ideaal! 




Ook als je het Z-palette op zijn kop houdt vallen de pans er niet af door de sterke magneet.

Ik kan eigenlijk alleen maar voordelen opsommen van dit Z-palette. Het is een geweldige uitvinding van Zena, een bekende Hollywood Make-Up Artist. Het is overzichtelijk (doorzichtige deksel) en je kunt er al je losse pans in kwijt. Stel je gaat op vakantie en je hebt een lievelingskleur uit dat ene palette en een lievelingskleur uit een andere, maar je hebt geen zin om met 2 grote palettes te zeulen. Sloop de pans uit de kits en klik ze op het Z-palette! Problem solved!

Ik ben helemaal enthousiast. Het liefste sloop ik al mijn palettes en klik in de pans in mijn nieuwe Z-palette! Hahaha! Ik denk dat het Z-palette ideaal is voor visagisten, maar voor de fanatieke make-upper is het ook zeker een echte aanrader. Ontzettend handig!

Zowel de grote als de kleine Z-palettes zijn te koop via de webshop van Enchantra. Prijzen gaan vanaf €13,99 (klein) en €18,99. De Z-palettes zijn verkrijgbaar in zwart, luipaardprint, zebraprint en roze.

Wat vinden jullie van het Z-palette?

Until next time,

Serena Verbon