dinsdag 7 december 2010

Ook vandalen zijn wel eens verliefd #4


Welkom bij weer een vierde editie van 'Ook vandalen zijn wel eens verliefd'. Hier kunnen lezers foto's insturen van graffiti die eigenlijk heel lief is. Neem nou dit schattige meisje Georgia, dochter van lezeres Sylvie. Ze poseert hier voor een graffiti sjabloon van de Chinese politicus Mao. Nu is Mao niet bepaald een schatje, maar Georgia des te meer!

Klik verder voor nog meer schattige graffiti.




Toen ik in Frankrijk op vakantie was gingen we ook een paar daagjes naar Parijs, en daar zag ik dit op een muur staan, en ik vond het toch wel lief :D Ik moest meteen aan jouw artikeltjes over Love Graffiti denken, ook al weet ik niet of het er wel tussen past. xx Marte



In de buurt van het Tiber eiland in Rome staat deze tekst op een van de muren. Er staat: "Ti amo da qui, alla fine del mondo... Di nuovo qui, all' infinito". Het betekent: "Ik hou van je, vanaf nu tot het einde van de wereld, (vanaf) hier, terug tot in het oneindige". Toen we daar met een paar vriendinnen stonden te kijken naar de tekst, wisten we nog niet precies wat het betekende maar toch kwamen we een heel eind met ons gebrekkige Italiaans. Nu ik thuis ben en de vertaling opgezocht heb, weet ik pas echt hoe lief deze tekst is! Hoe romantisch is het, als je grote liefde dit op de muren langs de (super romantische!) Tiber kalkt? *zucht* Toen wij het zagen was in ieder geval iedereen meteen helemaal vertederd! Ik vind de Ook Vandalen Zijn Wel Eens Verliefd stukjes super lief, zit er helemaal bij weg te kwijlen! Liefs, Marije




Herinneren jullie je nog de liefdes slotjes van het vorige artikel? Verliefde stelletjes maken samen een slotje vast aan een hek (of lantaarnpaal) om hun eeuwige liefde te betuigen. Ik heb zoiets gezien in Letland toen ik daar op vakantie was en ook in Italie zijn deze slotjes op verschillende plekken te vinden.

Waarom bestaat dit niet in Nederland? Vroeg ik me eens hardop af. Mijn oplettende zusje Larissa echter spotte een slotje aan een bankje op het treinstation van Utrecht Centraal. Het is het eerste slotje aan deze bank, en voor zover ik weet het eerste liefdes slotje in Nederland! Er staat op: I hartje P. Ik denk dat het de eerste letters van de voornamen van deze geliefden moeten voorstellen. HOW CUTE!

Ik weet niet precies welk bankje het is, maar bij deze doe ik een oproepje aan alle lovers om er een slotje bij te hangen! Laten we van dit bankje een item maken, net zoals het hek in Letland en de lantaarnpalen in Italie! Wel daarna een foto insturen he? :-)


Deze foto is genomen door lezeres Lieke. Ze nam de foto in Verona, Italie.

Tot slot een van de vele foto's van lezeres Hedwig. Zij houdt een tumblr site bij met een verzameling van o.a. schattige, tedere graffiti (verder heel veel mooie plaatjes van modellen en mooie accessoires, ik ben nu al een half uur aan het kijken, bewonderen en klikken!). Neem dus zeker eens een kijkje op haar tumblr!

Jullie weten het! Mochten jullie lieve graffiti zien, take a picture en mail het naar starpede@hotmail.com. Zulke graffiti is heerlijk om bij weg te zwijmelen en inspirerend voor iedereen, sharing is caring!


Until next time,
Serena Verbon