zondag 5 december 2010

Tokidoki Cromatico Palettes - Review & Swatches



Jullie konden vanochtend (of gisteren voor de snelle kijker) al een glimps opvangen van deze Tokidoki palettes in mijn Beauty Shopping video, maar nu wilde ik jullie meteen even wat betere foto's en swatches laten zien, because I LOVE IT! 


In Amerika zag ik 5 soorten palettes genaamd Adieu (paars/zwart), Diamante (paars/bordeaux), Mozzarella (turkoois/bruin), Bastardino (groen/bruin) en Adios (zilver/grijs/zwart).

In de Nederlandse Sephora zijn er - dacht ik - maar 3 soorten te koop; Adieu, Mozzarella en Adios. Maar het kan natuurlijk ook dat Diamante en Bastardino uitverkocht waren. In that case moet ik die ook nog zeker in mijn bezit krijgen!

Ik heb alleen Adieu en Mozarella gekocht omdat ik de kleuren uit het Adios palette allemaal zo'n beetje al heb thuis. Ik ben erg te spreken over de looks (doh!) van deze palettes, maar ook over het pigment en de structuur van de oogschaduw. Dus bij deze even wat leuke close-ups en foto's van de swatches!



In het onderste gedeelte van het palet zit het karaktertje Mozarella. Een gangster koetje met machinegeweer. Het zijn bedeltjes, dus ik kan Mozarella gebruiken als sleutelhanger of bevestigingen aan bijvoorbeeld een armband of ketting.


De kleuren van het Mozarella palet zijn schitterend! Linksboven zie je Latte (felblauw/turkoois). Rechtsboven zie je Skull Donut, een creamy highlighter. Linksonder zie je Mozzarella (donkere koffiebruine kleur) en rechtsonder zie je Riposino (bronze/goud). Deze kleuren zijn goed met elkaar te combineren maar combineren ook prima met andere kleuren.


De swatches! De oogschaduw kleuren geven goed pigment af. Deze swatches maakte ik met zo'n wegwerp applicator in 1 enkele veeg. De kleuren hebben allemaal een parelmoer glansje.




Onderin het Adieu palet zit een hangertje van het karakterje Adieu. Een chique Parisienne dametje die eh, eigenlijk al dood is.


De kleuren uit het Adieu palet zijn wederom schitterend! Linksboven zie je Carina (wit/zilvergrijs met shimmer en glitters), en rechtsboven zie je Ciao Ciao (een paars/roze kleur). Linksonder zie je Adieu (een donkere paarse kleur die neigt naar aubergine) en rechtsonder zie je Al Dente (een gitzwarte kleur met fijne roze glitters). Ook deze kleuren combineren prima met elkaar, maar zijn afzonderlijk net zo mooi en combineren ook prima met ander kleuren.

De swatches! Het pigment verschilt hier een beetje onderling. De zwarte kleur is echt pikzwart, ook de paarse kleur geeft goed pigment af, maar de paars/roze kleur en de wit/zilveren kleur zijn minder intens. Die laatste 2 kleuren heb ik hier boven 2 maal aangebracht, terwijl de zwarte en de paarse slechts 1 veeg nodig hadden. Ondanks het pigment verschil valt er nog prima mee te werken vind ik! Want het is ook weer niet zo dat ze slecht/zwak gepigmenteerd zijn.

Over het algemeen is de structuur prima! De kleuren brengen niet kruimelig aan en blenden prima met andere kleuren. Ze 'glijden' smooth over je huid heen en blijven, met een oogschaduw basis, gemakkelijk de hele dag op zijn plaats zitten. Ik ben erg te spreken over deze palettes! Ze zien er niet alleen leuk uit, maar zijn kwalitatief ook dik in orde. Iets wat je misschien niet zou verwachten met het uiterlijk van 'kinder make-up'.

Deze palettes kosten per stuk €24. Momenteel krijg je 25% korting op make-up bij Sephora, dan komen ze op €18 per palette.

Ik hoop dat Sephora nog wat meer Tokidoki make-up naar Nederland haalt. En anders moet ik maar weer flink sparen zodat ik los kan gaan in de Sephora in New York! Over 3 maanden gaan we alweer, kan niet wachten!

Until next time,
Serena Verbon