woensdag 15 december 2010

Review: TBB Serious Booty Buffer




The Beauty Bakery heeft weer een nieuw product aan haar assortiment toegevoegd, de Serious Booty Buffer. Een zeep verpakt in een loofah buideltje die niet alleen je lichaam schoonmaakt maar daarbij ook meteen je lichaam scrubt en lekker zacht maakt. Just like we want it!


The Serious Booty Buffer is er in verschillende geuren; Lavender and Chamomile, Mango, Rose, Rosemary en Sweetness of Rice. Die laatste heb ik momenteel in mijn badkamer liggen en oh boy, I love the smell! Ik kan niet stoppen met ruiken, maar misschien heeft het wel te maken met mijn Aziatische roots. Het doet me namelijk denken aan Indonesische koekjes zoals kwee mangkok, spekkoek of klepon. En aan gestoomde rijst en pandan cake! Hmmmmm! 

Zoete rijst? Yep… sweet rice! De handgemaakte zeep in deze scrubber is gemaakt met jasmijnrijst, ook wel parfumrijst genoemd en komt oorspronkelijk uit Thailand. Jasmijnrijst heeft een subtiel zacht zoet bloemenaroma. Zooo ontzettend lekker! Verder zijn er lekker veel verzorgende ingrediĆ«nten gebruikt als jojobaolie, zoete amandelolie, rijstolie, kokosolie, mintolie, lavendel, vanille en houtskool. De sterk ontgiftende eigenschappen van houtskool absorberen overtollig talg zorgen voor een schone, frisse huid. Jojoba olie en zoete amandelolie werken samen als een intensief verzorgende moisturizer en werken daarom goed bij een zeer droge huid. Rijstolie wordt over de hele wereld erkend als 'gezondheidsolie'. Het barst namelijk van de vitaminen, mineralen en natuurlijke antioxidanten. De mintolie in de zeep geeft een verkoelend effect en een zijdezacht huidje.


De Booty Buffer is een handgemaakte, natuurlijke zeep (120 gram) verpakt in een buideltje (afmeting 11 x 13 cm) van loofah. Loofah is een natuurproduct (hier leg ik het uit) die geliefd is om zijn scrubbende werking. Deze loofah is vrij grof waardoor het een milde scrubbende werking heeft, wat ik persoonlijk erg prettig vind. 


De achterkant van het buideltje bestaat uit een grofgeweven stof waardoor de zeep extra goed kan schuimen. Je kunt je vingers onder het brede lint schuiven zodat je de buidel goed vast kunt houden terwijl je het met ronddraaiende bewegingen over je lichaam masseert. De buidel bevat ook nog een lusje zodat je het na gebruik kunt ophangen om uit te lekken.

De geur is om van te smullen en de werking is perfect. Ik heb altijd haast en met de Booty Buffer kan ik mijn lichaam reinigen en scrubben tegelijk. It saves time! De handgemaakte zeep is gemaakt van verzorgende, natuurlijke oliĆ«n die mijn huid niet uitdrogen. Na gebruik voelt mijn huid niet alleen schoon, maar ook heerlijk zacht en glad aan. De geur van Indonesiche koekjes blijft nog heel subtiel hangen in de badkamer en is lichtjes aanwezig op mijn huid. I love this! Als de zeep op is houd je een mooi loofah buideltje over die je kunt blijven gebruiken als scrubhandschoen.

Serious Booty Buffers zijn te koop via The Beauty Bakery en kosten €6,95 per stuk. Er is keuze uit 5 verschillende soorten waarvan ik Sweetness of Rice aanraad vanwege de heerlijke geur! Kon ik de geur maar aan jullie laten ruiken, echt! De andere geuren zijn ook heel lekker natuurlijk en spreken voor zich, maar Sweetness of Rice jongens, heaven... 

Binnenkort mag ik een doos met 5 producten van The Beauty Bakery weggeven dus houd BeautyLab in de gaten als je kans wil maken op deze te gekke prijs! 

Lijkt de Serious Booty Buffer jullie wat?

Welke 5 producten zou jij graag willen winnen?

Until next time,
Serena Verbon