dinsdag 14 december 2010

Review: nieuwe producten Garnier Essentials


Een tijdje geleden kreeg ik een pakketje thuis gestuurd met de nieuwste Garnier producten uit de Essentials lijn. Deze lijn bestond al een tijdje maar is sinds kort aangevuld met 7 nieuwe producten. Omdat ik al een andere skincarelijn aan het testen en reviewen ben liet ik het deze keer over aan mijn zusje Tara. Tara's eigen producten waren toevallig nét op en haar huidtype is beter geschikt voor deze producten dan mijn eigen huid.




Tara heeft een normale huid met een enigszins vette T-zone. De producten die ze gaat reviewen zijn voor de normale huid, dus wat dat betreft sluiten deze producten daar prima op aan. De Essentials lijn is basic, maar effectief. Het bevat geen fancy ingrediënten maar doet gewoon wat het zou moeten doen.  Hierdoor zijn de prijzen ook redelijk voordelig.

Deze lijn bevat druivenwater en vitamine E, maar slechts in een kleine concentratie, terwijl het wel heel groot op de voorkant staat. Marketingtruc anyone? Hoe dan ook, Tara was goed te spreken over deze producten. Onder ieder getest product verteld ze in eigen woorden haar bevindingen. 

Verfrissende reinigingsdoekjes - €3,99


De doekjes ruiken echt super lekker fris, zoals ik gewend ben van Garnier ruikt het een beetje naar komkommer. De doekjes zelf zijn groot genoeg om je hele gezicht en hals schoon te maken. De verpakking is fris groen met een plastic etiket zodat je de verpakking kan openen en sluiten. Meestal plakt zo’n verpakking na een tijdje niet meer, zodat deze niet meer sluit, maar hier heb ik nog geen last van gehad bij deze verpakking. De doekjes zijn goed vochtig en geven je een fris gevoel. Make-up (zelfs waterproof) gaat er gemakkelijk af en mijn gezicht voelt schoon aan. Erg handig voor onderweg of op reis om je op te frissen of je make-up af te halen.

Schuimende reinigingsgel - €4,99


Na het gebruiken van de reinigingsdoekjes, gebruik ik de reinigingsgel om enige make-up resten nog te verwijderen. Deze gel is erg lekker, het ruikt fris en is makkelijk in gebruik. Je hoeft ook niet veel te gebruiken, je neemt de hoeveelheid van een erwt in je hand en wrijft deze over elkaar waardoor het gaat schuimen. Dit is genoeg voor je hele gezicht en zelfs je hals. Het stond niet aangegeven, maar ik merkte op dat mijn poriën kleiner leken in mijn gezicht, waardoor mijn gezicht egaler is geworden. Na gebruik van deze gel (soms gebruikte ik nog een gezichtsreinigingsborstel erbij) voel ik me erg schoon en fris. Bovendien is echt ál mijn make-up en vettigheid verwijderd. Mijn gezicht voelt schoon en zacht aan.
Hydraterende en beschermemde gezichtsverzorging - €5,99

Na het reinigen breng ik de crème aan. Het is een witte crème die ruikt naar crème/romig maar met een frisse geur erdoorheen. De geuren van de doekjes, gel en de crème komen overeen, allemaal fris en lekker. Het smeert goed uit, waardoor je niet veel crème hoeft te gebruiken en dus zuinig in gebruik. Het trekt goed en snel in je huid en maakt je huid niet vet. Ik heb het gevoel dat mijn gezicht hierdoor matter wordt en blijft (normaal heb ik een glimmende t-zone). Dit is natuurlijk erg fijn, niemand wilt een glimmende t-zone. Allereerst moest ik wennen omdat ik eerst een hele vette crème had en het ineens begon te sneeuwen, waardoor ik een droge huid kreeg. Maar nu ik deze creme eenmaal gewend ben voelt mijn huid gevoed en niet vet. Ook merkte ik op dat mijn huid erg zacht was, ik heb al een zachte huid maar het lijkt nu nog zachter! Nice!


Zoals je leest is Tara zeer tevreden over deze nieuwe Garnier producten. De geur is lekker, ze doen hun werk (en meer dan dat zelfs!) en de prijs is ook aantrekkelijk. Als je dus op zoek bent naar niet al te dure gezichtsverzorging en je huid heeft niets extra's nodig qua verzorging, dan is de Garnier Essentials lijn misschien wel wat voor jou. Als je anti-age producten nodig hebt, of speciale acne verzorging bijvoorbeeld, dan is deze lijn minder geschikt.

Garnier producten zijn te koop bij de meeste drogisterijen en sommige parfumerieën. De prijzen van de Essentials lijn variëren tussen de €3,99 en €6,99.

Until next time,

Serena Verbon