dinsdag 21 december 2010

Nailart how-to: Winter Wonderland Nails



Het is winter, het is koud en het sneeuwt! Ik heb me voor deze nailart tutorial laten inspireren door de betoverende foto's die mijn ouders maakten tijdens een sneeuwwandeling door de Houtense bossen. Hieronder laat ik stap-voor-stap zien hoe ik deze Winter Wonderland Nails heb gemaakt, kijken jullie mee?



We beginnen met een dekkende laag (hemelsblauwe) nagellak. Dit is 'What's with the Cattitude?' uit de OPI Shrek collectie. Een hardere of donkere kleur blauw zal ook prachtig staan.


Vervolgens gaan we 'sneeuw' creƫren met witte nagellak. Dit is van witte Long Lasting nailpolish van Etos eigen merk. Wat ik doe is een paar klodders nagellak op een stukje aluminiumfolie aanbrengen, dan droogt het minder snel op.


Met een make-up sponsje gaan we nu de sneeuw aan de onderkant van de nagels sponzen volgens deze tutorial (klikkerdeklik).


Na een tijdje ziet het er zo uit.


Als er nog wat witte nagellak op het aluminiumfolie zit (niet opgedroogd), dip dan je nailart dotting pen (of sateprikker) in de lak en maak stipjes van verschillende grootte zoals hierboven. Dit zijn je sneeuwballen!


Met een witte nailart striper kun je ook een kerststerretje maken zoals hierboven.


Om de look kerstig en frosty te maken gebruik ik zilveren glitters. Pak je mooiste glitterlakje (ik gebruik hier de Essence nail art striper in Silver Surfer) en breng wat glitter accenten aan. Ik maak wat stipjes en spons het onderste randje van mijn nagels.


Ook de kerstster krijgt wat zilveren glitter accenten. Zo, klaar zijn je Winter Wonderland Nails!



Eind resultaat



Je kunt natuurlijk ook op je andere nagels kerststerretjes maken in plaats van de sneeuwballen, of wissel het af, om en om.

Met deze nagels voel je je momenteel helemaal een met de natuur! :-)

Enjoy!

Until next time,

Serena Verbon