zondag 19 december 2010

Kérastase Elixer Ultime


Gezond en glanzend haar is voor iedereen weggelegd, dus ook voor jou! De laatste tijd gebruik ik een nieuw product genaamd Elixer Ultime van het professionele kappersmerk Kérastase en mijn haren glanzen als nooit tevoren! Hoog tijd dus dat ik dit wondermiddeltje met jullie ga delen...


Elixer Ultime is een verzorgende haar olie. Olie? Dan worden je haren supervet! Ho ho, rustig aan, niet zo stressen meteen. Elixer Ultime bestaat voor het grootste gedeelte uit cyclopentasiloxane, een 'vluchtige' silicoon, in combinatie met een beetje dimethyconol, een waterproof silicoon. Deze combinatie is perfect als haarserum omdat het zorgt voor makkelijk doorkambare haren en een zacht, glad, zijdeachtig gevoel zonder de haren te verzwaren. 

Deze luchtige siliconenbasis is verder alleen verrijkt met vier soorten natuurlijke oliën die bekend staan om hun geweldige werking op het haar.

  • Pracaxi olie (dat is een tropische boom) afkomstig uit het amazone gebied. Deze olie doet wonderen voor het haar. Het maakt het sterker, gladder en zachter en geeft het haar glans en voeding.

  • Argan olie uit Marokko. Ik heb wel eens eerder geschreven over argan olie, maar dan als onderdeel van het hammam ritueel). Ook deze olie bevat eigenschappen die goed zijn voor onze lokken. Argan olie beschermd en hersteld.

  • Mais olie wordt gewonnen uit maiskiemen en is afkomstig uit Centraal-Amerika en Oost-Europa. Mais olie is verzachtend en voedend voor het haar.

  • Camelia olie afkomstig uit Azie. Ook over deze olie heb ik eerder geschreven omdat ik een Japanse shampoo had gebruikt verrijkt met Camelia olie. Deze kostbare olie is het beautygeheim van Japanse geisha's! Camelia olie is een luxe, geurende olie die gebruikt wordt om het haar gladder en glanzender te maken.

    Kortom, de bovenstaande oliën zorgen samen voor de ultieme powercombo om prachtig, gezond en glanzend haar te verkrijgen.

Het fijne aan dit elixer is dat je het op verschillende manieren kunt gebruiken;
  • vóór het wassen: gebruik Elixir Ultime ter voorbereiding op de wasbehandeling. Dit helpt onzuiverheden verwijderen terwijl het haar extra gevoed wordt.

  • als intensieve verzorging: gebruik Elixir Ultime als leave-in verzorging op de lengten en punten van het haar.

  • voor het föhnen: gebruik Elixer Ultime op de lengten en punten van nat haar voor een beschermende werking.

  • als finishing touch: voor net dat extra beetje glans en frizz-control.

  • om het haar bij te werken: uitstekend voor veeleisend of droog haar dat gedurende de dag regelmatig extra controle en voeding nodig heeft.



Ik gebruik Elixer Ultime voornamelijk als intensieve verzorging en als bescherming voor het föhnen. Na het douchen pomp ik twee of driemaal, meng het elixer tussen mijn handen en breng het aan in de puntjes van mijn haren. Vervolgens laat ik het drogen aan de lucht of föhn ik het droog. Soms, als het niet gewassen is (dus gewoon droog) verdeel ik 1 pompje over mijn haren, voor net dat beetje extra glans!

Elixer Ultime voelt als een gladde, vloeibare olie en verdeeld gemakkelijk over mijn haren. Mijn haren zijn hierna goed doorkambaar en voelen na opdrogen niet vettig of verzwaard aan. Er is gewoon volume in te krijgen, no problemo! Sinds ik dit product gebruik heb ik inderdaad het gevoel alsof mijn haren er sterker en gezonder uitzien. Ze glanzen niet alleen meer, ze zijn ook minder stug en breekbaar en mijn punten zijn minder droog.

De geur van Elixer Ultime is overigens ook zeer aangenaam. Het doet me een beetje denken aan de Kneipp amandel producten. Heel geurig, bloemig, maar niet overheersend. Love the smell!



Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de prijs. Voor een fles met pompflacon van 125 ml betaal je namelijk €34. Kérastase is een kappersmerk en ligt daarom niet standaard in de drogist. Voor dit merk moet je echt even een bezoekje brengen aan een kapsalon, ook dit kan wat lastig zijn. 

Maar, en dat moet ik wel zeggen, dit product is zeer zuinig in gebruik. Met een soortgelijk product die ik onlangs heb opgemaakt heb ik ruim 2 jaar gedaan. Daarbij doet Elixer Ultime echt wat het beloofd. Mijn haren zien er toch prachtig uit, of niet dan? ;-)

Until next time,
Serena Verbon