donderdag 23 december 2010

Clarins Gentle Beauty Soap


Ik sta te popelen om dit product te testen! De Gentle Beauty Soap van Clarins is een zeep waarmee je zowel lichaam als gezicht kunt reinigen zonder dat het je huid uitdroogt. In deze zeep zit sheabutter en hazelnootolie die je huid zacht en soepel maken. Dat klinkt zeer veelbelovend allemaal...


Zoals jullie misschien wel weten hebben mijn moeder en ik zelf zeep gemaakt. Zeep heeft sindsdien altijd een speciaal plekje in mijn hart gekregen. I'm a sucker for soap! Toen ik deze zeep bij Belissima (de officiële Clarins webshop) zag liggen wist ik meteen dat ik dit product wilde reviewen voor de site. 


Wat ik bijzonder vind voor zo'n commercieel merk als Clarins is dat dit product een ECOCERT heeft, oftewel deze zeep is gecertificeerd biologisch. Maar liefst 83,5% van dit product bestaat uit biologische ingrediënten en maar liefst 99,9% van dit product bestaat uit natuurlijke ingrediënten. Je zou dus kunnen zeggen dat de Gentle Beauty Soap zo goed als natuurlijk is.


De Gentle Beauty Soap is ouderwets verpakt in een vetvrij papiertje. Ik vind het heel nostalgisch zo, echt cute!


De zeep zelf heeft een afgeplatte, ronde vorm die lekker in de hand ligt. Hij past precies in mijn handpalm. De zeep weegt 150 gram en is dus qua gewicht vergelijkbaar met anderhalve plak zeep van The Secret Garden. Gentle Beauty Soap kost €17,75.


De zeep is gemaakt van palmolie, palmpitolie, water, parfum (etherische oliën), sheabutter, hazelnootolie, zout, glycerine (ontstaat tijdens het zeepmaken) en natronloog (nodig voor verzeping, niet aanwezig in eindproduct). 

Het is geen heel ingewikkeld recept en aan de volgorde van de ingredientenlijst te zien zit er ook niet megaveel sheabutter en hazelnootolie in deze zeep. Ik ben dus erg benieuwd of deze zeep mijn huid niet zal uitdrogen.


Toevallig is gisteren mijn foaming cleanser opgegaan onder de douche dus kan ik nu mooi de Gentle Beauty Soap uitproberen! Dit product is overigens bedoeld als reiniger van het gezicht, niet te verwarren met een make-up remover. Ik wil deze zeep gebruiken in combinatie met mijn gezichtsborsteltje. Ik ga dit eerst eens lekker uitproberen, een review volgt! Als jullie niet willen wachten op de review, neem dan vast een kijkje in de Belissima webshop.

Wat vinden jullie van zeep als gezichtsreiniger?

Until next time,
Serena Verbon